ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رئیس دانشگاه MIT
علمی

اعترافات رئیس دانشگاه MIT در مورد کمک های مالی جفری اپستین

رافائل ریف رئیس موسسه فناوری ماساچوست اعلام کرده که نتنها در جریان کمک های جفری اپستین به آزمایشگاه رسانه این دانشگاه بوده بلکه نامه تشکری هم بابت این کمک ها برای او ارسال کرده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

رافائل ریف رئیس موسسه فناوری ماساچوست اعلام کرده که نتنها در جریان کمک های جفری اپستین به آزمایشگاه رسانه این دانشگاه بوده بلکه نامه تشکری هم بابت این کمک ها برای او ارسال کرده است.

ریف که در یادداشتی به جامعه MIT این سخنان را مطرح کرد مدعی شد یادش نمی آید آن نامه را چه زمانی امضا کرده اما این اتفاق در اوت ۲۰۱۲ و زمانی که تنها شش هفته از ریاستش می گذشت رخ داده است.

MIT از کمک های مالی این میلیاردر آمریکایی که به خاطر قاچاق جنسی دختران نابالغ در زندان به سر می برد و سرانجام خودکشی کرد برای خرید تجهیزات آزمایشگاه و حمایت مالی از دانشمندانش استفاده می کرد و آنطور که رئیس MIT گفته اعضای ارشد مدیریتی این دانشگاه نیز از هدایایی که آزمایشگاه رسانه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ از اپستین دریافت کرده کاملا آگاه بوده اند.

ٰرئیس دانشگاه MIT

رئیس MIT حتی پذیرفت در آخرین جلسه ای که به ریاست وی در دانشگاه تشکیل شده در رابطه با این هدایا صحبت شده است. او در این باره گفت:

من می دانم که ما باید سوال های بیشتری در مورد جفری اپستین و تعاملاتش با Joi (مدیر سابق آزمایشگاه رسانه MIT که اخیرا استعفا کرد) می پرسیدیم. ایراداتی که در فرایند های دانشگاه وجود دارند باید از بین بروند.

شرکت حقوقی Goodwin Procte که بر پرونده MIT نظارت دارد همچنین دریافته که در سال ۲۰۱۳ و زمانی که اولین کمک مالی اپستین به این دانشگاه از سوی اعضای ارشد تیم مدیریتی کشف شد Ito تلاش کرده آنها را متقاعد به دریافت هدیه کند که مدیران با این درخواست موافقت کردند اما تاکید کردند که اپستین نباید از این اتفاق برای تبلیغ رسانه ای یا افزایش شهرت و اعتبار خود استفاده نکند و از Ito خواستند که به اپستین بگوید نمی توانند نام او را در فهرست حامیان مالی دانشگاه به صورت علنی اعلام کنند.

جفری اپستین

ریف در ادامه صحبتهای خود چنین گفت:

آنها اطلاعاتی کلی در مورد پیشینه اپستین داشتند و میدانستند که او پیشتر یکبار محکوم شده است. از طرفی Joi باور داشت که اپستین رفتارهای مجرمانه خود را کنار گذاشته است. اطلاعاتی که ما امروز در مورد اپستین داریم در آن زمان برایمان آشکار نبود.

جفری اپستین که به اتهام قاچاق جنسی در زندان به سر می برد ماه گذشته خودکشی کرد. پیشتر آزمایشگاه رسانه MIT در بیانیه ای اعلام کرد که این دانشگاه طی ۲۰ سال گذشته ۸۰۰ هزار دلار کمک مالی از اپستین دریافت کرده است. بعدها Ito تایید کرد که این میلیاردر آمریکایی ۵۲۵ هزار دلار به آزمایشگاه رسانه MIT اختصاص داده و ۱.۲ میلیون دلار نیز صرف سرمایه گذاری های شخصی خود برای تحقیقات کرده است.

این درحالی است که پیشتر نشریه نیویوکر با استناد به اسناد داخلی MIT و اطلاعات به دست آمده از کارکنان فعلی و سابق این موسسه مدعی شده بود اپستین بالغ بر ۷.۵ میلیون دلار بودجه در اختیار این دانشگاه گذاشته که از این مقدار دو میلیون دلارش را بیل گیتس تامین کرده است. گیتس هم روز گذشته اعلام کرد صرفا به خاطر حلقه ثروتمندان اطراف اپستین با او دیدار می کرده و قصد داشته با کمک این افراد به بهبود سلامت جهانی کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی