ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی فولکس واگن ID3 ؛ انقلاب سوم فولکس واگن در راه است

بالاخره فولکس واگن از مورد انتظارترین محصول خود در  نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان پرده برداری کرد. فولکس واگن ID3 تمام برقی مهم ترین محصول این شرکت آلمانی پس از گلف به شمار می رود فولکس ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

بالاخره فولکس واگن از مورد انتظارترین محصول خود در  نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان پرده برداری کرد. فولکس واگن ID3 تمام برقی مهم ترین محصول این شرکت آلمانی پس از گلف به شمار می رود

فولکس واگن در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 مدل کانسپت ID را به نمایش گذاشته بود. علاوه بر این هاچبک، فولکس واگن در آینده نه چندان دوری از مدل SUV آن با نام ID Crozz نیز پرده برداری خواهد کرد.

در واقع تمامی کانسپت های که اخیرا از سوی فولکس واگن به نمایش گذاشته شده مانند Vizzion و Roomzz بخشی از برنامه فروش 3 میلیون دستگاهی خودروی برقی این شرکت تا سال 2025 میلادی است.

فولکس واگن ID3 را با شعار "خودروی برقی برای همه" معرفی کرده است که از اهمیت بالای اولین گام مهم و اساسی بزرگ ترین خودروساز جهان حکایت دارد. شماره 3 در انتهای نام فولکس واگن ID3 نشان می دهد که این خودرو سومین مدل مهم در تاریخ این شرکت پس از بیتل و گلف افسانه ای است.

ID3 اولین خودرو بر پایه پلت فرم ماژولار MEB فولکس واگن است که به صورت گسترده در تمامی محصولات برقی این شرکت و زیر مجموعه های آن استفاده خواهد شد. فولکس واگن پا را از این نیز فراتر گذاشته و قرار است مجوز استفاده از این پلت فرم را به خودروساز بزرگ فورد نیز دهد تا هزینه های سرمایه گذاری کلان در ساخت این پلت فرم و شاسی جبران شود و در نتیجه محصول نهایی با قیمت رقابتی وارد بازار شود.

با وجود این که ID3 تنها 3 میلی متر طویل تر، 10 میلی متر پهن تر و 60 میلی متر ارتفاع بیشتری به نسبت نسل فعلی گلف دارد اما فاصله بین دو محور به میزان 145 میلی متر بیشتر است و به رقم کلی 2765 میلی متر می رسد. این فاصله محوری تنها 21 میلی متر از سدان سایز متوسط فولکس واگن یعنی پاسات کمتر است. فضای صندوق نیز مشابه با گلف نسل فعلی و معادل 380 لیتر است.

مدیر طراحی شرکت فولکس واگن کلاوس بیشهوف می گوید: «از آنجا که باتری ها در بخش زیرین خودرو قرار گرفته اند و موتور بر روی محور عقب قرار دارد ما می توانیم فاصله بیشتری بین دو محور و اورهنگ کوچک تر داشته باشیم. به طور کلی سعی کردیم تا کم ترین تغییر را به نسبت مدل کانسپت داشته باشیم و تنها از خطوط مشخص تر در برخی از بخش ها استفاده کردیم.»

در بخش انتهایی شاهد یک اسپویلر سقفی بزرگ هستیم که به منظور بهبود شرایط آیرودینامیکی قرار داده شده است و سقف مشکی به همراه شیشه پلاستیکی سیاه رنگ بخش عقبی به صورت استاندارد در تمامی مدل های ID 3 استفاده خواهد شد.

فولکس واگن مدعی است که ID3 به لطف قرار گیری قوای محرکه و تقسیم وزن یکنواخت هندلینگ و عملکرد خیره کننده ای از خود به جای بگذارد.

فولکس واگن ID3 در سه مدل با ظرفیت باتری متفاوت و دو خروجی قدرت متفاوت از موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی محور عقب به فروش خواهد رسید. مدل اول با ظرفیت باتری 45 kWh با برد حرکتی 330 کیلومتر و حداکثر قدرت 148 اسب بخار، مدل دوم و سوم با ظرفیت باتری معادل 58 و 77 kWh با حداکثر قدرت 201 اسب بخار و برد حرکتی به ترتیب برابر با 418 و 548 کیلومتر در بازار عرضه خواهند شد.

در حال حاضر مشخصات کامل این هاچ بک برقی منتشر نشده است با این وجود حداکثر گشتاور موتور آن 310 نیوتن متر بر ساعت اعلام شده است.

شارژر 100 kW نیز در عرض تنها 30 دقیقه می تواند باتری ها را برای حداقل 210 کیلومتر شارژ کند. مدل پایه از شارژر 50 kW بهره خواهد برد و بالاترین مدل نیز از شارژر 125 kW پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین فولکس واگن گارانتی 8 ساله یا 160 هزار کیلومتری برای این باتری ها عرضه می کند. ضریب درگ این هاچ بک نیز تنها 0.267 و وزن متوسط آن برابر با 1719 کیلوگرم است.

در بخش طراحی داخلی نیز فولکس واگن از زبان طراحی جدید ساده و مینیمالیستی استفاده کرده تا فضا بیش از پیش باز و جادار به نظر برسد. بر روی داشبورد تنها یک صفحه نمایش 10 اینچی قرار گرفته که به سیستم ناوبری و سیستم عامل خودرو با قابلیت آپدیت از راه دور مجهز است.

همچنین هدآپ دیسپلی مجازی نیز اطلاعات مربوط به رانندگی را بر روی شیشه جلو نمایش داده که به صورت یک آپشن اضافی قابل انتخاب است.

تمامی دکمه ها حساس به لمس هستند و تنها دکمه های معمولی مربوط به شیشه های برقی و چراغ هشدار است.

سیستم کمک صوتی نیز می تواند به سرعت خواسته راننده را برآورده کند و مشابه با سیستم های رایج امروز صنعت خودروسازی است.

فولکس واگن ID3

در این مدل خبری از تریم های رایج فولکس واگن نخواهد بود و همه چیز به سادگی هرچه بیشتر طراحی شده است. همچنین فولکس واگن مدعی آن است که ID3 اولین محصول این شرکت خواهد بود که به صورت عاری از هرگونه کربن ساخته می شود و تماما از قطعات دوست دار محیط زیست با قابلیت بازیافت 100 درصدی ساخته خواهند شد. این هاچ بک در سایت تولیدی فولکس واگن در Zwickau آلمان تولید خواهد شد.

اولین سری فولکس واگن ID3 با نام 1st از باتری 58 kWh بهره می برد که همین حالا تمامی آنها پیش فروش شده است و فولکس واگن موفق شده تا 35 هزار درخواست خرید در سرتاسر جهان دریافت کند.

در حال حاضر فولکس واگن قصد عرضه این مدل در بازار ایالت متحده آمریکا را ندارد و بازار هدف فعلی اروپا و آسیاست.

مدل پایه فولکس واگن ID3 قیمتی کمتر از 30 هزار یورو یا در حدود 33 هزار دلار یا 27500 پوند خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸

    فک نکنید شرکتی ک بزرگتیرین تقلب تاریخ رو در انتشار گازهای مضر خودروهای دیزلی کرده به فکر محیط زیسته ک خودروهای برقی مثل این و تایکان رو بیرون میده،ترس از تسلا و از دست دادن بازار مجبورشون کرده.تسلارو کنار بزنن دوباره به رویه قبلیشون برمیگردن،برا همین به نظرم شرکت های قدیمی با طرز فکر های قدیمی باید محو بشن و جاشون رو به نسل جدید شرکت ها ک بیشتر به فکر مهندسی و محیط زیست هستن نه فقط سود و پول، بدن.

    • آریا
      آریا | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸

      محو که نه. باید رویه شون رو به کل تغییر بدن. اون همه تجربه ارزان به دست نیومده

مطالب پیشنهادی