ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دختری با گوشواره مروارید
تکنولوژی

خلق پرتره‌های شگفت‌انگیز با نخ به کمک الگوریتم‌ کامپیوتری [تماشا کنید]

هنر نقاشی با استفاده از نخ ها چندان تازه نیست اما هنرمندی به نام «آنی آباکومووا» با این روش آثار هنری پیچیده و متفاوتی خلق می کند. پیچیدگی این آثار به حدی است که خلق ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

هنر نقاشی با استفاده از نخ ها چندان تازه نیست اما هنرمندی به نام «آنی آباکومووا» با این روش آثار هنری پیچیده و متفاوتی خلق می کند. پیچیدگی این آثار به حدی است که خلق آنها تنها با کمک الگوریتم کامپیوتری توسعه یافته توسط همسر آباکومووا ممکن شده است.

این الگوریتم می تواند راهنمایی هایی برای نحوه قرار دادن نخ ها و انتخاب رنگ ها را ارائه دهد. به عنوان مثال می تواند به طور دقیق به آباکومووا بگوید که با چه ترکیب رنگ و ترتیبی نخ ها را متصل کند تا ظاهر «مونالیزا» یا «دختری با گوشواره مروارید» خلق شود.

در این اثر هنری که حدود 76 سانتی متر قطر دارد در حدود 8 هزار قطعه نخ جداگانه به کار رفته که در کل طولی در حدود 4 کیلومتر طول داشته است. الگوریتم توسعه یافته باید مکان بافت و هم پوشانی رنگ ها را به دقت محاسبه می کرده. با استفاده از این الگوریتم برای ایجاد هر الگو بیش از 2 میلیارد محاسبه نیاز بوده و به گفته آباکومووا بدون یک برنامه کامپیوتری چشم انسان قادر به تولید چنین اثری نیست.

به طور معمول در هنرهای بافتنیِ این چنینی از الگوی رنگی CMYK (شامل رنگ های اصلی فیروزه ای، ارغوانی، زرد و سیاه) استفاده می شود. اما با الگوریتم توسعه یافته توسط آندره، آباکومووا می تواند هر ترکیب رنگی را انتخاب کند. به عنوان مثال در خلق تصویر مونالیزا از 5 رشته رنگی غیر معمول (مشکی، سفید، زرد، سبز و قرمز) بهره برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    یادش بخیر دو سال پیش یک پروژه مثل این انجام دادم، طرف برای نمایشگاه هنری میخواست

مطالب پیشنهادی