ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهرداری قبض‌های کاغذی عوارض شهری را حذف می‌کند

«محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از حذف قبوض کاغذی عوارض شهری خبر داد و گفت این امر با کمک معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران عملیاتی می‌شود. در ادامه روند حذف قبض‌های کاغذی، ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۱

«محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از حذف قبوض کاغذی عوارض شهری خبر داد و گفت این امر با کمک معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران عملیاتی می‌شود.

در ادامه روند حذف قبض‌های کاغذی، این بار شهرداری تهران خبر از حذف قبوض عوارض شهری داد؛ فرجود در صفحه توییتر خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت:

«وقت آن رسیده شهرداری تهران هم با قبوض کاغذی عوارض شهری خداحافظی کند. البته قبوض شهرداری نسبت به سایر خدمات، پیچیدگی‌هایی دارد. با همکاری معاونت مالی و اقتصاد شهری امیدوارم این اتفاق مهم به زودی اجرایی شود و امسال قبضی چاپ نشود.»

 

عوارض شهری

پس از انتقادات «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هزینه‌های اضافی که صدور قبض‌های کاغذی به دولت تحمیل می‌کند، پروسه حذف قبوض کاغذی و جایگزین شدن قبض‌های الکترونیکی سرعت بیشتری گرفت. جهرمی گفته بود صدرو قبض‌های کاغذی سالانه رقمی در حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان هرینه درپی دارد که می‌توان در آن صرفه جویی کرد. پس از آن شرکت مخابرات ایران، وزارت نیرو، زیر مجموعه‌های آنها و سایرین در این طرح شرکت و اعلام کردند از ابتدای مهرماه دیگر قبض کاغذی صادر نمی‌شود.

گفتنی‌ست شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در پیامکی به مشترکان خود اعلام کرد که از ۱۵ شهریور ماه سال جاری صورتحساب برق دیگر به صورت کاغذی صادر نخواهد شد. بنابراین مشترکانی که می‌خواهند صورت حساب خود را از طریق پیامک یا الکترونیکی دریافت کنند باید تا ۴۸ ساعت آینده، *۱*شناسه قبض# که همان کد ۱۳ رقمی در زیر صورت حساب است را به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند.

همچنین «محمدرضا بیدخام» مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در گفتگو با دیجیاتو، اعلام کرده بود تا پایان شهریور ماه صدور قبوض کاغذی در کشور متوقف خواهد شد. بنابراین مشتریان تلفن ثابت در سراسر کشور از این پس می‌توانند علاوه بر تماس با سامانه ۲۰۰۰ و به صورت شبانه روزی از خدمات پرداخت قبوض خود استفاده کنند. وب سایت شرکت مخابرات ایران و کد *۲۰۲۰#  نیز مسیر دیگری‌ست که مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، از همان طریق قبض خود را پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

    الان اجاره نشین چطوری دریافتش کنه ؟

مطالب پیشنهادی