ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شارژ وایرلس معکوس آیفون 11 را غیر فعال کرده است

قابلیت شارژ وایرلس دوسویه یا همان شارژ وایرلس معکوس، یکی از مهمترین ویژگی‌های مورد انتظار آیفون ۱۱ به شمار می‌رفت که بر اساس اخبار به دست آمده، در آخرین لحظات توسط اپل کنسل شده است. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۰

قابلیت شارژ وایرلس دوسویه یا همان شارژ وایرلس معکوس، یکی از مهمترین ویژگی‌های مورد انتظار آیفون ۱۱ به شمار می‌رفت که بر اساس اخبار به دست آمده، در آخرین لحظات توسط اپل کنسل شده است.

سانی دیکسون، یکی از افشاگران باسابقه اخبار اپل به نقل از منابع مطمئن، می گوید اپل سخت‌فزار مناسب برای شارژ وایرلس معکوس را در آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو تعبیه کرده ولی از طریق نرم‌افزار، این قابلیت را غیرفعال کرده است. هنوز دلیل مشخصی برای این کار عنوان نشده، اما می‌توان حدس زد که احتمالا سخت‌گیری‌های اپل در کیفیت ارائه این ویژگی باعث شده تا این قابلیت غیرفعال شود.

شارژ بی‌سیم معکوس
توییت سانی دیکسون در رابطه با شارژ بی‌سیم معکوس

پیش از این منابع موثق دیگری مثل مینگ چی کو و همچنین مارک گورمن از بلومبرگ هم از وجود قابلیت شارژ وایرلس معکوس در خانواده آیفون 11 خبر داده بودند، اما دیدیم اپل در مراسم رونمایی آیفون های جدید اصلاً اشاره ای به این قابلیت نکرد.

دلیلی که باعث می‌شود ادعای آقای سانی دیکسون قابل قبول باشد، افشاگری‌های پیشین و اخبار موثقی است که قبلا در رابطه با محصولات اپل منتشر کرده بود. آقای دیکسون در گزارشی مدعی شده بود که شارژر وایرلس ایر پاور اپل با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبه‌روست و احتمال کنسل شدن عرضه آن وجود دارد، که البته این اتفاق نیز افتاد.

قابلیت شارژ وایرلس معکوس به کاربران اجازه می‌دهد که ایرپاد یا اپل واچ خود را بدون نیاز به حمل شارژر اضافه شارژ کنند. حتی گفته می‌شد که لوگوی اپل پشت گوشی‌های آیفون نیز به نوعی محل قرار دادن کیس‌های ایرپاد یا اپل واچ خواهد بود.

البته شارژ وایرلس معکوس چندان قابلیت کاربردی و فراگیری نیست و در دنیای اندروید صرفا گوشی‌های سامسونگ سری اس ۱۰ و نوت ۱۰ و پرچمداران هواوی از آن پشتیبانی می‌کنند. به هر حال از آن جایی که گفته می‌شود این قابلیت به صورت نرم‌افزاری غیرفعال شده، احتمال این که در آینده از طریق آپدیت فعال شود وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی