ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سلطان واژگونی؛ عملکرد ضعیف تویوتا RAV4 در تست گوزن حاشیه ساز شد [تماشا کنید]

تویوتا RAV4 یکی از محبوب ترین کراس اوورهای ژاپنی به شمار می رود. این خودرو تاکنون در پنج نسل راهی بازار شده و همواره از اطمینان و اعتماد بالایی نزد مشتریان برخوردار بوده است. نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

تویوتا RAV4 یکی از محبوب ترین کراس اوورهای ژاپنی به شمار می رود. این خودرو تاکنون در پنج نسل راهی بازار شده و همواره از اطمینان و اعتماد بالایی نزد مشتریان برخوردار بوده است. نسل پنجم RAV4 که سال گذشته رونمایی شد، توانسته به واسط ترکیب فاکتورهایی چون طراحی زیبا، سواری راحت و قابلیت های فنی مناسب از اکثر بررسی ها سربلند بیرون بیاید.

اما علی رغم مزایا و نقاط قوت زیاد، RAV4 خودروی بی ایرادی نیست. این کراس اوور پرطرفدار در تست گوزنی که اخیرا توسط مجله سوئدی Teknikens Varld انجام شده، عملکرد مناسبی به نمایش نگذاشته و باعث بروز انتقادهایی شده است.

احتمالا می دانید که تست گوزن حضور ناگهانی یک عامل خارجی در سطح مسیر را شبیه سازی نموده و در واقع قدرت مانورپذیری و هندلینگ خودرو را به چالش می کشد.

rav4-moose-test

تست گوزن قدرت مانورپذیری و هندلینگ خودرو را به چالش می کشد

در تست مجله Teknikens Varld تویوتا RAV4 موفق به دستیابی به نهایت سرعت 42 مایل (68 کیلومتر) در ساعت شده است. به گفته دست اندرکاران این نشریه کراس اوور پرفروش ژاپنی ها هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی "رفتار خطرناکی" داشته و "سیستم کنترل پایداری الکترونیکی آن بسیار دیر وارد عمل می شود."

rav4varld

بازی اتاق RAV4 در تغییر مسیرهای آنی بسیار زیاد است

در این تست برای اطمینان از نتیجه دو دستگاه تویوتا RAV4 با مشخصات فنی مشابه ارزیابی شده است؛  با جدا شدن چرخ های هر دو مدل از زمین در برخی لحظات، نتیجه یکسانی بدست آمده و باید گفت احتمال واژگونی RAV4 در چنین سناریوهایی زیاد است. جالب اینکه مجری تست با اشاره به عملکرد مایوس کننده دو نسل اخیر هایلوکس، خواستار توجه بیشتر شرکت تویوتا به بحث هندلینگ و ایمنی بیشتر در تست گوزن شده است.

rav4 moose test

برای مقایسه بد نیست بدانید در این تست نیسان قشقای تا سرعت 84 کیلومتر در ساعت پایداری خود را حفظ کرده، کیا سورنتو نیز که ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتری نسبت به RAV4 دارد، رکورد سرعت 78 کیلومتر را از خود بر جای گذاشته است.

کمپانی تویوتا در واکنش به انتقاد مجله سوئدی از عملکرد RAV4 در تست گوزن گفته:

ایمنی مشتریان اولویت اوَلمان بوده و در این راستا ما تست های ایمنی سختگیرانه ای را در طول مراحل توسعه همه محصولات برگزار می کنیم. تست های داخلی ما در رابطه با تغییر مسیر سریع، با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارند و از سال 2016 به این طرف ما روش هایمان را بروزآوری کرده ایم تا با شیوه های مجله Teknikens Varld نیز همخوانی داشته باشند.

در جریان مراحل توسعه، RAV4 همه تست های داخلی از جمله تست ISO 3888-2 و تست گوزن Teknikens Varld را با موفقیت پشت سر گذاشته است. ما نسبت به ایمنی تمامی خودروهای تویوتا به مشتریانمان اطمینان خاطر می دهیم.

toyota-rav4-2019-algtest

شایان ذکر است سال 2007 پیکاپ هایلوکس نیز بدون سیستم کنترل پایداری و هنگام حرکت با سرعت 35 مایل (57 کیلومتر) در ساعت نزدیک بود در تست گوزن همین مجله واژگون شود. این مساله سبب شد تویوتا به طور موقت فروش هایلوکس را متوقف نموده و پیکاپ خود را به رینگ های 16 اینچی و تایرهای عریض تر تجهیز کند تا میزان چسبندگی بهبود یابد.

سپتامبر 2016 هم نسل کنونی هایلوکس در تست گوزن Teknikens Varld کاملا ضعیف ظاهر شده و با جدا شدن چرخ هایش از زمین فاصله کمی با واژگونی داشت.

در پایان دعوت می کنیم ویدیوی تست گوزن تویوتا RAV4 را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    سلطان واژگونی؟؟؟؟؟؟اصلا شبیه عنوانی که براش انتخاب کردین نبود و نسبت به دو ماشین دیگه اصلا بد عمل نکرد دوستان دیگه هم ببینن لطفا نظر بدن.من احساس میکنم آقای علیپور یه خصومت شخصی با راو فور دارن? . روی هایلوکس کاملا درسته این عنوان که البته اون ماشین کاربریش چیز دیگه ست و معمولا تست گوزن برای خودروهای پیکاپ و باربری نتیجه درخشانی نداره ولی به نظر من که سالهاست مطالب خودرویی رو دنبال کنین اصلا بد عمل نکرد تو این کلیپ.

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

      با سلام، امیر عزیز اصلا اینطور نیست، اتفاقا به عنوان یه علاقه مند به خودرو احترام خاصی به شرکت تویوتا قائل هستم :)

مطالب پیشنهادی