ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی TCL از نمایشگر 132 اینچی میکرو‌ LED با رزولوشن 4K

کمپانی TCL از جدیدترین نمایشگر‌ میکرو‌ LED خود با ابعاد ۱۳۲ اینچی به نام Cinema Wall رونمایی کرده است. تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر قابلیت رقابت با پنل‌های OLED را دارد و در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

کمپانی TCL از جدیدترین نمایشگر‌ میکرو‌ LED خود با ابعاد ۱۳۲ اینچی به نام Cinema Wall رونمایی کرده است. تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر قابلیت رقابت با پنل‌های OLED را دارد و در عین حال مشکلات آن‌ها را نیز برطرف کرده است.

TCL از تکنولوژی دید مستقیم میکرو LED بهره می‌برد که حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت را فراهم می کند. این نمایشگر ۲۴ میلیون پیکسل LED را در خود جای داده که به صورت مجزا قابلیت نمایش زیرپیکسل‌های RGB را دارند. همچنین کنتراست تصویر آن نیز ۲.۵ میلیون به ۱ گزارش شده که برای رقابت با انواع پنل های OLED کافی به نظر می‌رسد. TCL ادعا می‌کند که این نمایشگر‌ میکرو‌ LED قابلیت نمایش گستره رنگ وسیعی دارد.

نمایشگر میکرو LED
نمونه تصویر Cinema Wall

نمایشگر‌های OLED علاوه بر مزایای زیاد، مشکلات فراوانی نیز دارند. به عنوان مثال پدیده گوستینگ یا سوختن پیکسل ها (Ghosting and Burn In) که باعث می‌شود در صورت نمایش یک تصویر ثابت به مدت چندین ساعت، شبهی از آن روی تصویر‌های دیگر باقی بماند. همچنین اگر به صورت مستقیم به صفحه نمایش نگاه نکنید، ممکن است رنگ‌ها کمی تغییر کنند.

نمایشگر‌های WOLED تا حدودی این مشکلات را برطرف کرده‌اند اما مشکلاتی جدید نیز به دلیل استفاده از فیلتر‌های رنگ به وجود آورده‌اند. نمایشگر‌های میکرو LED این مشکلات را به طور کامل برطرف کرده‌اند و در عین حال ویژگی‌های مثبت نمایشگر‌‌های OLED مثل کنتراست، میزان روشنایی و سرعت پاسخگویی سریع را نیز حفظ کرده‌اند. همچنین این نوع نمایشگر‌ها احتیاجی به حاشیه صفحه و فریم مشخصی ندارند که دست سازندگان را در ارائه طراحی‌های جذاب باز خواهد گذاشت.

نمایشگر میکرو LED
نمونه تصویر Cinema Wall

اخیرا نمایشگر‌های میکرو LED مورد توجه بسیاری از سازندگان تلویزیون قرار گرفته و TCL نیز همچون سونی و سامسونگ به استفاده از این تکنولوژی علاقه نشان داده است. البته مانیتور‌های مرجع دالبی برای بهینه‌سازی تصاویر HDR تحت استاندارد دالبی ویژن به حداکثر روشنایی حدود ۴۰۰۰ نیت نیاز دارند و به همین دلیل TCL باید در پی افزایش روشنایی نمایشگر‌های میکرو‌ LED خود باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی