ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وقتی علم فیزیک حربه تبلیغاتی فورد برای تبلیغ خودروهای برقی را لو می دهد [تماشا کنید]

در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰ میلیون خودروی برقی و از سال ۲۰۱۰ تا کنون ۴۰۰ میلیون خودروی برقی در سراسر دنیا به فروش رسیده است. با این وجود ۹۵ درصد از خودروهای برقی به فروش ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰ میلیون خودروی برقی و از سال ۲۰۱۰ تا کنون ۴۰۰ میلیون خودروی برقی در سراسر دنیا به فروش رسیده است. با این وجود ۹۵ درصد از خودروهای برقی به فروش رفته در ۱۰ کشور نروژ، هلند، سوئد، چین، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و بریتانیا متمرکز شده اند.

در ماه های اخیر رقابت شرکت های خودروسازی برای عرضه اتومبیل های تمام برقی تشدید شده است. از بحث زیست‌محیطی که بگذریم، حتی در قدرت خودروی برقی هم مردم را فریب می دهند. فورد مدل برقی F150 را تولید کرد و برای اینکه گشتاور محصول خود را به رخ بکشد، ویدئوی تبلیغاتی ساخت که نشان می دهد این وانت برقی، زنجیره‌ای از واگن‌هایی که همه ی آنها با چندین وانت پر شده اند را می‌کشد! چیزی معادل پونصد تن.

فورد

در این ویدیو با استفاده از فرمول های ساده فیزیک ثابت می شود که اینکار از عهده هر خودرو دیگری بر می آید، چرا که واگن‌ها روی ریل هستند!

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روز افزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند، اما ظاهرا ضعف دانش عمومی باعث شده تا برخی خودروسازان نیز در تبلیغ محصولات برقی خود مبالغه آمیز رفتار کنند و عملکردی فراتر از واقعیت را به نمایش در آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی