ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دارپا اثرات مثبت داروهای روانگردان را روی سربازان بررسی می‌کند

آژانس تحقیقات دولتی «دارپا» از برنامه جدید خود به نام Focused Pharma خبر داده که با هدف یافتن مزایای داروهای روانگردان با حذف اثرات جانبی قابل توجه آن‌ها طراحی شده است. در حال حاضر مراکز خصوصی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

آژانس تحقیقات دولتی «دارپا» از برنامه جدید خود به نام Focused Pharma خبر داده که با هدف یافتن مزایای داروهای روانگردان با حذف اثرات جانبی قابل توجه آن‌ها طراحی شده است.

در حال حاضر مراکز خصوصی بسیاری روی مزایای بالقوه داروهای روانگردانی مثل LSD و سیلوسایبین کار می‌کنند و همین مساله باعث شده تا دارپا هم تحقیق در این زمینه را آغاز کند. داروهای روانگردان بسیاری در آمریکا در لیست مواد Schedule 1 طبقه بندی شده‌اند و به همین دلیل بررسی اثرات مثبت آن‌ها روی مصرف‌کنندگان کار بسیار سختی است.

تعدادی از مطالعات انجام شده در گذشته به این نتجیه رسیده بودند که اثرات مثبت برخی از مواد روانگردان در بیماران خاصی که با افسردگی حاد غیر قابل درمان و PTSD دست و پنجه نرم می‌کنند، مشاهده شده است.

داروهای روانگردان

دارپا در بیانیه خود اعلام کرد که مطالعات قبلی را بررسی کرده و علاقمند است تا اثرات مثبت این مواد را روی سربازانی که از افسردگی و PTSD رنج می‌برند مورد بررسی قرار دهد. با این حال اثرات جانبی بالقوه مواد روانگردان مثل توهم زا بودن و زمینه‌سازی برای اختلالات HPPD مشکلات اصلی در این بررسی‌ها خواهند بود.

به همین خاطر دارپا از محققان درخواست کرده که داروهای جدیدی بر پایه این نوع روانگردان‌ها تولید کنند که از مزایای آن‌ها بهره گرفته اما اثرات جانبی و مخرب آن‌ها را حذف می‌کند. علاوه بر این دارپا می‌گوید که پژوهشگران شرکت کننده در این تحقیق باید اثربخشی داروهای خود را اثبات کنند.

دارپا اعلام کرده در صورت لغو نشدن، برنامه چهار سال به طول خواهد انجامید و آزمایش این داروها روی انسان‌ها انجام نمی‌شود بلکه آزمایشات لازم روی حیوانات اجرا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    رویدادی که در زمان رایش سوم اتفاق افتاد دوباره داره تکرار میشه ?

مطالب پیشنهادی