ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از نوعی مایع در لولای سرفیس تاشو استفاده می‌کند

مایکروسافت در حال کار روی یک مدل سرفیس دو نمایشگره جدید است و بر اساس گزارشات آن را ماه آینده و در روز ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر) معرفی خواهد کرد. اما این تنها اطلاعاتی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت در حال کار روی یک مدل سرفیس دو نمایشگره جدید است و بر اساس گزارشات آن را ماه آینده و در روز ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر) معرفی خواهد کرد. اما این تنها اطلاعاتی که از محصول مایکروسافت داریم نیست و پتنت‌های این شرکت نشان می‌دهند که سرفیس جدید چیزی فراتر از یک سخت‌افزار دو نمایشگره ساده است.

به گزارش وبسایت WindowsUnited، مایکروسافت می‌خواهد از لولایی جدید در سرفیس دو نمایشگره خود استفاده کند که به کمک نوعی مایع، فشار به وجود آمده روی نمایشگر قابل انعطاف آن را کاهش می‌دهد.

در واقع این مایع منافذ اطراف نمایشگر انعطاف‌پذیر را پر می‌کند تا به آن برای خم شدن و حرکت در موقعیت‌های مختلف کمک کند. در تصاویری که از این پتنت‌ها وجود دارد دستگاهی به نمایش در آمده که دو وجه مجزا داشته و یک نمایشگر اولد سرتاسر آن را در بر گرفته است.

سرفیس دو نمایشگره

در حالی که یکی از مشکلات اصلی گلکسی فولد که سامسونگ را مجبور به کار مجدد و اصلاح طراحی آن کرده، مساله ورود مواد خارجی و ضایعات به زیر نمایشگر این دستگاه بوده است. حالا مایکروسافت مشخصا با استفاده از نوعی طراحی پیچیده سعی در جلوگیری از بروز این مشکل داشته است.

اما شاید جالب‌ترین قسمت پتنت مذکور شاید این باشد که مایکروسافت پرونده آن را تحت «لایسنس تکنولوژی مایکروسافت» تشکیل داده و چنین مساله‌ای یعنی مایکروسافت احتمالا در آینده لایسنس آن را در اختیار شرکا و شرکت‌های دیگر هم قرار خواهد داد.

سرفیس دو نمایشگره

در حال حاضر مایکروسافت با شرکت‌هایی مثل اینتل برای آماده‌سازی نسخه‌ای جدید از ویندوز همکاری می‌کند که با اسم رمز ویندوز لایت شناخته می‌شود و قرار است روی دستگاه‌های تاشو و دو نمایشگره مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه دو نمایشگره مایکروسافت که با نام رمز Centaurus شناخته می‌شود چند ماه پیش و در یک رویداد درون سازمانی به کارمندان این شرکت معرفی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸

    فکر نمیکنم مایکروسافت علی رغم تمام این پتنت ها سراغ صفحات منعطف بره.
    هنوز دوامشون اونقدر نیست و قابل اطمینان نیستند که اپل یا مایکروسافت به این زودی روشون ریسک کنن

    سرفیس تاشو معرفی میشه ولی احتمالا چیزی مثل لنوو یوگا هست

مطالب پیشنهادی