ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار InnfiRAT
تکنولوژی

کشف بدافزار InnfiRAT با قابلیت سرقت کیف پول رمز ارزها

محققان خبر از کشف بدافزار InnfiRAT داده اند که در کنار قابلیت هایی مشابه با بدافزارهای معمول برای سرقت اطلاعات کیف پول ارز مجازی سیستم های آلوده کمین می کند. آن طور که شرکت «zScaler» ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

محققان خبر از کشف بدافزار InnfiRAT داده اند که در کنار قابلیت هایی مشابه با بدافزارهای معمول برای سرقت اطلاعات کیف پول ارز مجازی سیستم های آلوده کمین می کند.

آن طور که شرکت «zScaler» فعال در حوزه امنیت سایبری می گوید، بدافزار «InnfiRAT» با دات نت نوشته شده و احتمالاً  به واسطه ایمیل های فیشینگ یا با دانلود منتشر شده است.

زمانی که بدافزار راه خود را به دستگاه آسیب پذیر پیدا کرد خود را در پوشه AppData کپی می کند. سپس یک فایل رمز نگاری شده را در حافظه می نویسد تا امکان اجرای کارکردهای اصلی آن فراهم شود. InnfiRAT در ابتدا به دنبال نشانه هایی از یک محیط سندباکس (محیطی ایزوله برای اجرای نرم افزارها) می گردد. به طور معمول سندباکس ها ابزاری برای مهندسی معکوس بدافزارها توسط شرکت های امنیت سایبری هستند. در صورتی که محیط سندباکس کشف شود، بدافزار به طور خودکار متوقف می شود اما در غیر این صورت به اجرا ادامه می دهد.

بدافزار InnfiRAT داده های سیستمی از جمله کشوری که دستگاه در آن قرار گرفته و مشخصات دیگری از قبیل نوع پردازنده، سازنده کامپیوتر و ... را برداشت می کند و سپس با سرور راه دور با قابلیت کنترل ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دریافت شده را به آن ارسال می کند. در قدم بعدی در انتظار دریافت دستورات بعدی از سوی سرور باقی می ماند.

بدافزار InnfiRAT

در میان دستورات ارسالی از سوی سرور مواردی از جمله ثبت تمامی پردازش های سیستم آلوده به چشم می خورد. علاوه بر این هر پردازشی که شامل رشته نام «browser» ،«firefox» ،«opera» و «chrome» باشد را به طور خودکار متوقف می کند. InnfiRAT همچنین می تواند محموله های بدافزار اضافه تر را به سیستم آلوده منتقل کند، داده ها را به سرقت ببرد و هر گونه کوکی مرورگر را استخراج کند. علاوه بر این امکان بستن پردازش های نرم افزارهای ضد ویروس را دارد.

InnfiRAT قابلیت اسکن اطلاعات کیف پول های رمز ارزهایی از جمله بیت کوین و لایت کوین را دارد. به این منظور به دنبال فایل های مسیر AppData%\Litecoin\wallet.dat% و AppData%\Bitcoin\wallet.dat% می گردد. در صورتی که این فایل ها در سیستم موجود باشند، بدافزار قادر است اطلاعات موجود در آنها را استخراج کند و احتمالاً موفق به سرقت رمز ارزها شود.

بدافزار InnfiRAT تنها نمونه ای نیست که در پی سرقت رمز ارزهای کاربران است. بدافزار PsiXBot هم می تواند با پایش کلیپ بوردهای کاربر به دنبال گواهینامه های کیف پول های الکترونیکی بگردد و بیت کوین، اتریوم، مونرو و ریپل را سرقت کند. انواع دیگری از بدافزارهای سرقت رمز ارز که با نام «بِرد ماینر» شناخته می شوند ماشین های مجازی لینوکس را در کامپیوترهای مک اجرا می کنند تا با استفاده از قدرت پردازنده، به طور محرمانه رمز ارز مونرو استخراج کنند. در نهایت این رمز ارزها به کیف پول هکر فرستاده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی