ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتصابات کلیدی در اپراتورها مشروط به تایید رگولاتوری شد

با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از امروز انتصاب مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، قائم مقام و مدیر فنی اپراتورها مشروط به تایید رگولاتوری خواهد بود. آنطور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۱

با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از امروز انتصاب مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، قائم مقام و مدیر فنی اپراتورها مشروط به تایید رگولاتوری خواهد بود.

آنطور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی اعلام کرده است، الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی برای تصدی سمت‌های هیات مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه در حوزه ICT در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد و از امروز هرگونه انتصاب در این سمت‌ها مشروط به تایید رگولاتوری شد. این قانون برای تمام دارندگان پروانه بیش از ۵۰۰ هزار کاربر الزامی است و در حال حاضر در برابر اپراتورهایی نظیر تالیا که کاربرانشان به این رقم نمی‌رسد، اجرایی نمی‌شود.

بر اساس این مصوبه، رگولاتوری طبق بررسی شاخص های فنی و مدیریتی، نسبت به بررسی و تایید یا رد مدیران پیشنهادی به منظور انتصاب بعنوان مدیرعامل، عضو هیات مدیره، قایم مقام و یا مدیر فنی اقدام خواهد کرد. این مصوبه از امروز ٢۴ شهریور برای تمامی اپراتور های ارتباطی با بیش از ۵٠٠ هزار کاربر لازم الاجرا خواهد بود.

مدیرعامل اپراتورها

«حسین فلاح جوشقانی»، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و رییس رگولاتوری درباره وضعیت مدیران فعلی این جایگاه‌ها تاکید کرده که «این مصوبه برای مدیران جدیدی که از امروز برای انتصاب پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند لازم‌الاجرا است و مدیران منصوب شده قبلی را شامل نمی‌شود.»

به نظر می‌رسد اقدام فعلی سازمان رگولاتوری احتمالا به سبب واکنش نسبتا تند وزیر ارتباطات کشورمان در قبال معرفی مدیرعامل جدید رایتل برمی‌گردد. چندی پیش بود که زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب مدیر عامل جدید رایتل به گوش رسید؛ اپراتوری که چندین ماه بدون مدیر عامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. جهرمی در واکنش به شایعات مدیر عاملی «مینا مهرنوش» اعلام کرده بود که «کسی با اقدامات رسانه‌ای مدیر عامل نمی‌شود.» او در این رابطه به خبرنگار برنا بیشتر توضیح داده بود:

«پیشنهاد مدیر عاملی ایشان به ما مطرح شده است. به دلیل اینکه شرکت رایتل امروز به لحاظ سهم بازار و وضعیت مالی شرایط مناسبی نسبت به سایر  شرکت ها ندارد و نیاز به سرمایه گذاری جدی از  سمت سرمایه‌گذار دارد و همینطور نیازمند به حرکت جدی برای بازیابی خودش دارد، مقداری نگرانی داریم. طبیعتا این گزینه را با مطرح کردند. در بررسی های اولیه سازمان تنظیم مقررات در رابطه با اینکه آیا ایشان توانمندی لازم برای این کار را دارند مقداری نگرانی وجود دارد.»

جهرمی در همین اظهار نظرات تاکید کرده بود که در هر حال انتخاب مهرنوش منع قانونی ندارد اما حال با تصویب این موضوع به نظر می‌رسد انتخاب مهرنوش و یا هر شخص دیگری در سمت‌های ذکر شده، از این به بعد باید بر اساس تایید رگولاتوری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی