ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوضاع مالی HTC
تکنولوژی

تلاش اچ‌تی‌سی برای بقا به لطف گوشی‌های میان‌رده 5G و VR

پس از این که بخش قابل توجهی از کسب و کار اچ‌تی‌سی توسط گوگل خریداری شد، این برند تایوانی دیگر نتوانست در دنیای تلفن‌های همراه قد علم کند. اما حالا پس از دوره‌ رکود، درآمد‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

پس از این که بخش قابل توجهی از کسب و کار اچ‌تی‌سی توسط گوگل خریداری شد، این برند تایوانی دیگر نتوانست در دنیای تلفن‌های همراه قد علم کند. اما حالا پس از دوره‌ رکود، درآمد‌های این کمپانی محبوب حدود ۶۸ درصد بهبود یافته و این سازنده موبایل را مجاب کرده است تا برای بازپس‌گیری جایگاهش تلاش کند؛ البته این بار به کمک انواع گوشی میان‌رده و تکنولوژی واقعیت مجازی.

بنا بر گفته های درن چن (Darren Chen) مدیرعامل اچ‌تی‌سی تایوان، بیشتر بازار داخلی این کشور را گوشی‌های میانٰ‌رده ۳۰۰ دلاری تشکیل می‌دهند. اچ‌تی‌سی نیز می‌خواهد در این بازار به رقابت بپردازد. در نتیجه احتمال این که گوشی‌های میان‌رده‌ای مانند وایلد فایر را دوباره ببینیم بسیار زیاد خواهد بود.

گوشی میان رده اچ تی سی

اما گوشی‌های میان‌رده تنها بخشی از اهداف اچ‌تی‌سی برای بازگشت به دنیای موبایل هستند. قدم بعدی آن‌ها ادغام دانش واقعیت مجازی خود با گوشی‌های موبایل عنوان شده. با وجود این که اچ‌تی‌سی یکی از سازندگان بزرگ این تکنولوژی نوپاست، اما مانند سامسونگ و شیائومی هنوز راه‌حلی برای تجربه واقعیت مجازی به کمک گوشی‌های موبایل ارائه نداده است.

همچنین اچ‌تی‌سی در نظر دارد تا فروشگاه اپلیکیشن واقعیت مجازی Viveport VR خود را به کمک ارائه دهندگان خدمات همراه به گوشی‌های موبایل بیاورد. این کمپانی با این کار قصد دارد تا از وابستگی تکنولوژی VR به هدست های جداگانه کم کند و تجربه آن را مستقیما به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

از دیگر اهداف ا‌چ‌تی‌سی می‌توان به تکنولوژی 5G اشاره کرد. این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ گوشی‌هایی با قابلیت 5G را به بازار عرضه کند. با توجه به این که تاخیر شبکه 5G نسبت به 4G بسیار کم‌تر است، اچ‌تی‌سی می‌تواند از این تکنولوژی برای ارائه بهتر تجربه VR بهره ببرد. در همین راستا مودم همراه HTC 5G Hub نیز توسط این کمپانی به فروش می‌رسد.

هاب واقعیت مجازی اچ تی سی

اچ‌تی‌سی از اهمیت ارز دیجیتال نیز غافل نشده و قصد دارد تا گوشی Exodus 1 مبنی بر بلاک‌ چین را بیش از پیش بهبود ببخشد. این شرکت با همکاری Bitcoin.com قصد دارد پشتیبانی رسمی از بیت کوین کش (BCH) را آغاز کند. در همین راستا این کمپانی قرار است گوشی Exodus 1 را طی بروزرسانی جدیدی به کیف پول Bitcoin.com با پشتیبانی از Zion Vault مجهز کند.

این همکاری قرار است در آینده به طور گسترده‌تری صورت بگیرد و اچ‌تی‌سی قصد دارد برای گوشی‌هایی که توسط بیت کوین کش و از طریق Exodus 1 خریداری می‌شوند، تخفیف قائل شود. همچنین Bitcoin.com نیز گوشی Exodus 1 را در فروشگاه رسمی خود عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی