ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میت ۳۰ پرو
تکنولوژی

قابلیت عجیب هواوی میت ۳۰ پرو: فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه

همان طور که فنسی نانسی نتوانست در کتاب «بدترین راز نگه‌دار تاریخ» از اسرار دوستش محافظت کند، هواوی هم نتوانسته کوچکترین ویژگی میت ۳۰ پرو و دیگر اعضای این خانواده را از دید عموم مخفی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

همان طور که فنسی نانسی نتوانست در کتاب «بدترین راز نگه‌دار تاریخ» از اسرار دوستش محافظت کند، هواوی هم نتوانسته کوچکترین ویژگی میت ۳۰ پرو و دیگر اعضای این خانواده را از دید عموم مخفی کند. در جدیدترین تصویر لو رفته از استند گوشی میت ۳۰ پرو، قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه چشم هر بیننده‌ای را از حدقه در می‌آورد.

هواوی میت ۳۰ پرو می‌تواند با سرعت ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری اسلوموشن کند. یعنی زمانی که سونی و بعد از آن سامسونگ قابلیت فیلمبرداری ۹۶۰ فریم بر ثانیه‌ای را معرفی کردند، هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که روزی ممکن است این عدد ۸ برابر شود. اگر نرخ فیلمبرداری دوربین ۴۰ مگاپیکسلی میت ۳۰ پرو را ۳۰ در نظر بگیریم، ۹۶۰ فریم یعنی ۳۲ برابر فریم‌های بیشتر. حالا تصور کنید که با ۷۶۸۰ فریم فیلمبرداری می‌کنید؛ یعنی ۲۵۶ برابر فریم بیشتر در هر «ثانیه».

برای مثال، دوربینی که اسلومو گایز (چنل مخصوص ویدیو‌های طنز اسلوموشن یوتیوب) از آن استفاده می‌کنند، فانتوم فلکس نام دارد که «تنها» قادر است با نرخ ۶۶۰۰ فریم بر ثانیه در ابعاد ۲۰۴۸ در ۱۹۲۰ پیکسلی فیلمبرداری کند؛ قیمت؟ ۷۹۰۰۰ دلار. در ادامه می توانید ویدیویی که با نرخ 10 هزار فریم بر ثانیه ضبط شده را تماشا کنید:

اما بحث اصلی اینجاست که مگر چیپست کایرین ۹۹۰ چقدر توان محاسباتی دارد تا این حجم از داده را پردازش کند و فیلمی با سرعت ۱/۲۵۶ ام سرعت اصلی آن را برای شما پخش کند؟ یادمان نرفته که بعضی از گوشی‌های سونی، سامسونگ و حتی آیفون پس از چند دقیقه فیلمبرداری ‌‌4K داغ می‌شدند و تا مدتی اجازه فیلمبرداری مجدد را به کاربران نمی‌دادند.

سوال بعدی میزان صحت فریم‌هاست. یعنی چه مقدار از این فریم‌ها واقعی بوده و توسط دوربین به ثبت رسیده و چه تعداد از این فریم‌ها توسط نرم‌افزار یا هوش مصنوعی به ویدیو اضافه شده‌اند؟

این که هواوی قصد دارد توانایی سخت‌افزار و نرم‌افزارش را به رخ همگان بکشد، امری تحسین برانگیز است. چرا که ما توانایی عکس‌برداری گوشی‌های این کمپانی را در هواوی پی ۳۰ پرو (بررسی دیجیاتو) دیده‌ایم. اما این که هواوی سنگی به این بزرگی را برای پرتاب کردن انتخاب کرده، باعث می‌شود نفس‌هایمان را در سینه حبس کنیم؛ ولی اگر آن چه که انتظار داشتیم از آب در نیامد می‌توان به هواوی گفت: ۱۹۲۰ فریم چه مشکلی داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saeidhanifi
    saeidhanifi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    هیچ چیزی غیر ممکن نیست.ولی ۷۶۸۰فریم خیلی عجیبه! به قول دوست نویسندمون ۱۹۲۰فریم مگه چ ایرادی داره؟ البته باید دید واقعا این چیپست کایرین این تواناییو داره؟ چون مطمعنا همه چیز نرم افزاریه.ولی هواوی فکر ذخیره سازیو کرده؟ چون با ۷۶۸۰فریم ۵ ثانیه فیلم بگیری حداقل ۶یا۷ گیگ جا میخواد!!

  • delta7
    delta7 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    دوربین های فوق سریع قبل از زدن دکمه ضبط شروع به فیلم برداری میکنن و تمام فیلم توی رم ذخیره میشه و وقتی دکمه ضبط رو میزنین و بعدش توقف، اون بازه رو شروع میکنه ذخیره کردن در حافظه ssd که بازم طول میکشه.
    معمولا هم بازه زمانیشون کمه مثلا ۱۰ ثانیه
    از رم استفاده میکنن چون هیچ حافظه ssd اونقدر سریع نیست که بتونه اون همه فریم رو سریع ذخیره کنه
    حالا هواوی چطور میخواد اینکار رو بکنه معلوم نیست

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    این هواوای فیلمبرداری۹۶۰ فریمش هم فیک بود و از هر۷ تا فریم۶ تاش ساختگی بود،چون فقط سنسور های این قابلیت رو دارن ک چند گیگ رم با سنسور ترکیب شده باشه تا سریع فریم ها ضبط بشن
    احتمالا این یکی از هر۵۰ فریم ۴۹ تاش فیک باشه:)

    • pedram pouyan
      pedram pouyan | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

      چند گیگ رم با سنسور ترکیب بشه؟؟ داداش حالت خوبه؟ مگه بستنیه?

      • dariush eghbali
        dariush eghbali | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

        نه،مخلوط بستنی هویجه

مطالب پیشنهادی