ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پاسخ دندان شکن تسلا به پورشه تایکان؛ 20 ثانیه اختلاف در جهنم سبز

با معرفی پورشه تایکان و ثبت رکوردهای شگفت انگیز توسط آن، بسیاری از علاقه مندان و فعالان صنعت خودروسازی در خصوص این مدل خاص و ویژه اظهار نظر کرده و ابراز علاقه مندی کرده اند. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

با معرفی پورشه تایکان و ثبت رکوردهای شگفت انگیز توسط آن، بسیاری از علاقه مندان و فعالان صنعت خودروسازی در خصوص این مدل خاص و ویژه اظهار نظر کرده و ابراز علاقه مندی کرده اند.

این مسئله چندان به مذاق ایلان ماسک و شرکت مطبوعش تسلا خوش نیامده است و پس از ثبت رکورد 7 دقیقه و 42 ثانیه ای در پیست نوربرگ رینگ آلمان توسط پورشه تایکان، ایلان ماسک اعلام کرده است که قصد دارد تا تسلا مدل S را به خاک ژرمن ها ببرد و رکورد پورشه تایکان را جا به جا کند.

تسلا پورشه تایکان

با اعلام این مسئله در حساب شخصی ایلان ماسک گمانه زنی ها در مورد راننده تسلا مدل S برای ثبت این رکورد آغاز شد. نیکو رزبرگ راننده پیشین مرسدس بنز و قهرمان جهان که پس از قهرمانی در سال 2016 از رقابت های فرمول یک خداحافظی کرد و امروزه به عنوان فعال در شبکه های اجتماعی ظاهر می شود از ایلان ماسک در خواست کرد تا شخصا این رکورد را به ثبت برساند که با توجه ایلان ماسک مواجه شد.

نیکو رزبرگ پیش از این علاقه خود به نسل جدید محصولات برقی را نشان داده و مجری گری مراسم سالیانه وسایل نقلیه برقی در کشور آلمان را نیز به عهده گرفته بود. حتی او در مسابقات فرمول E که به عنوان مسابقات فرمول یک سری خودروهای برقی شناخته می شود نیز سرمایه گذاری کرده است. نیکو رزبرگ جز معدود افرادی به شمار می رود که خارج از شرکت پورشه مدل پرتوتایپ تایکان موسوم به میشن E را تست کرده و به نظر می رسد پورشه نیز از این اتفاق استقبال می کند.

tesla_model_s

با گذشت یک هفته از این توییت بالاخره تسلا مدل S در دو مدل آبی و قرمز رنگ در پیست نوربرگ رینگ شکار شد و توجه بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. پیش از این در خبری به نسل جدید مدل S و قوای محرکه تسلا که دارای 3 موتور الکتریکی است اشاره کرده بودیم. حال مدل های حاضر در پیست نوربرگ رینگ از همین آرایش و قوای محرکه بهره می برند و تفاوت پنل های بدنه نیز در عکس ها به خوبی مشهود است.

تسلا نام این قوای محرکه را "Plaid" گذاشته است و همین حالا در پیست لاگونا سکا آمریکا رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی با ثبت زمان 1 دقیقه و 36.5 ثانیه را به ثبت رساند و کلیپ این رکورد شکنی نیز توسط تسلا منتشر شده است.

پورشه تایکان

طبق زمان گیری یکی از عکاسان جاسوسی، تسلا توانسته با اختلاف حدود 20 ثانیه ای، رکورد پورشه تایکان را بشکند و زمان 7 دقیقه و 23 ثانیه را به ثبت برساند. تسلا از لاستیک میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R استفاده می کند که در سوپرخودروهای همچون فراری Pista و پورشه 911 GT2 RS استفاده می شود. به نظر می رسد تسلا حداقل یک ماه آینده را در پیست نوربرگ رینگ به تست قوای محرکه جدید خود بگذراند.

به نظر می رسد این رکورد شکنی توسط راننده ای به جز نیکو رزبرگ به ثبت رسیده است، زیرا برای ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ راننده باید دارای سابقه مسابقه ای در این پیست باشد و از آنجا که رقابت های فرمول یک در این پیست طولانی و بلند بالا برگزار نمی شود راننده ای همچون نیکو رزبرگ با وجود قهرمانی در بالاترین رده موتور اسپرت به دلیل سابقه کم رانندگی در این پیست گزینه اول تسلا نخواهد بود.

گفتنی است که زمان حدود 7 دقیقه و 20 ثانیه ای تسلا هنوز به شکل رسمی ثبت نشده است و تسلا از رکورد شکنی رسمی این خودرو در هفته آینده خبر داده است، اما در میان اهالی رسانه های تخصصی خودرو و در فضای مجازی، بحث بسیار داغی در مورد عملکرد تسلا در پیست نوربرگ رینگ شکل گرفته است چرا که با وجود اصلاحات آیرودینامیکی بر روی بدنه، تغییر سیستم فنربندی، استفاده از تایرهایی با چسبندگی بیشتر و....به نظر نمی رسد که مشخصات فنی تسلاهای آزمایشی دقیقا با نسخه تولیدی مشابهت داشته باشد، از این رو این ابهام مطرح است که پورشه می تواند عنوان "سریعترین سدان برقی تولید انبوه جهان" را همچنان حفظ کند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    پشمام

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      حس میکنم تنها کسیم ک تو دیجیاتو خبر میخونم،وگرنه خبر به این جذابی بدون هیچ کامنت و لایک و دیسلایکی://

مطالب پیشنهادی