ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 10 اولین گوشی با گواهینامه وای فای 6

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس (بررسی دیجیاتو) اولین گوشی هایی هستند که موفق به اخذ گواهینامه وای فای 6 (™Wi-Fi CERTIFIED 6) از اتحادیه وای فای (Wi-Fi Alliance) می شوند. این گواهینامه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۸

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس (بررسی دیجیاتو) اولین گوشی هایی هستند که موفق به اخذ گواهینامه وای فای 6 (™Wi-Fi CERTIFIED 6) از اتحادیه وای فای (Wi-Fi Alliance) می شوند. این گواهینامه یعنی گلکسی نوت های جدید به طور کامل از این استاندارد پشتیبانی می کنند.

خانواده گلکسی اس 10 هم از وای فای 6 پشتیبانی می کنند ولی تفاوت آنها با گلکسی نوت 10ها در این است که موفق به کسب گواهینامه از اتحادیه مذکور نشده اند. خانواده آیفون 11 نیز همین وضعیت را داشته و با وجود پشتیبانی از وای فای 6، گواهینامه آن را نگرفته اند.

اتحادیه وای فای مهر سال گذشته نحوه نامگذاری استانداردهای وای فای را تغییر داد و آن را ساده کرد. پس از این تصمیم از وای فای 6 به جای 802.11ax و از وای فای 5 به جای 802.11ac استفاده می شود. استانداردهای قدیمی تر نیز به همین منوال نامگذاری شده اند.

در وای فای 6 مصرف باتری به واسطه تکنولوژی Target-Wakup Time بهینه شده است. این فناوری فقط هنگام نیاز و انتقال داده ها از باتری استفاده کرده و در باقی زمان ها از انرژی باتری استفاده ای نکرده و اصطلاحاً گوشی را به خواب می برد.

تکنولوژی Multiple-Input, Multiple-Output نیز منجر به انتقال داده های بیشتر بدون افزایش پهنای باند می شود. تکنولوژی Target-Wakup Time در اینجا هم وارد عمل شده و فقط تعداد محدودی از دیوایس ها را بیدار نگه می دارد تا از ترافیک جلوگیری شود.

از مودم هایی که از استاندارد وای فای 6 پشتیبانی می کنند می توان به مودم CPE Pro ساخت هواوی و روتر RT-AX88U ایسوس اشاره کرد. وای فای 6 در پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز فعالیت کرده و منجر به برقراری ارتباط ثابت در محیط های شهری می شود.

می توانید لیست تمام دیوایس هایی که گواهینامه وای فای 6 را دریافت کرده اند در این لینک ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی