ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این رآکتور کوچک به اندازه 400 درخت دی اکسید کربن جذب می‌کند

یک شرکت آمریکایی با استفاده از جلبک و هوش مصنوعی پیشرفته، دستگاهی ساخته که با بلعیدن گاز دی اکسید کربن تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد. یکی از راه های کاهش تاثیر گازهای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

یک شرکت آمریکایی با استفاده از جلبک و هوش مصنوعی پیشرفته، دستگاهی ساخته که با بلعیدن گاز دی اکسید کربن تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

یکی از راه های کاهش تاثیر گازهای گلخانه ای، به دام انداختن گاز کربن دی اکسید است. این روش تقریباً شبیه فتوسنتز در گیاهان است که با جذب نور خورشید گاز دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند.

شرکت Hypergiant Industries نمونه اولیه دستگاهی به نام Eos Bioreactor را تولید کرده که توانایی جذب گاز دی اکسید کربن به اندازه 400 درخت را دارد. در این دستگاه با رشد جلبک ها و به کارگیری هوش مصنوعی پیشرفته این گاز مضر از محیط خارج می شود.

در دستگاه 1.7 متر مکعبی مذکور، هوش مصنوعی با کنترل رشد جلبک ها از جذب حداکثری گاز دی اکسید کربن اطمینان حاصل می کند. میزان نور، گرما، رشد جلبک ها، آب، اسیدی یا بازی بودن محیط، گاز دی اکسید کربن و خروجی اکسیژن نیز به دقت توسط هوش مصنوعی اندازه گیری می شود.

شرکت Hypergiant جلبک را بهترین راه حل برای کاهش روند تاثیر گازهای گلخانه ای اعلام کرده و معتقد است این میکرواورگانیزم های سبز رنگ بهتر از درختان در کاهش کربن در اتمسفر عمل کرده و می توان از آنها در تولید پلاستیک، پارچه، غذا و کود هم استفاده کرد.

سازنده قرار است با انتشار نقشه ساخت یا بلوپرینت این دستگاه روند تولید نمونه خانگی آن را هموار کرده و معتقد است می توان از آن در خانه ها و اداره ها استفاده کرد.

جلبک ها عملکرد بسیار خوبی در جذب گاز دی اکسید کربن داشته و برای رشد دادن آنها فقط به نور، آب و البته گاز دی اکسید کربن نیاز است. جلبک ها با جذب این گاز، زیست توده یا بیومس (Biomass) تولید می کنند که از آن در تولید سوخت، روغن ها، پلاستیک، کود، لوازم آرایشی و حتی خوراکی های سرشار از پروتئین استفاده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امير طحان جواد آبادي
    امير طحان جواد آبادي | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

    مشابه این دستگاه در دانشگاه فردوسی مشهد ساخته شده است.

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

      سلام

      اما این یکی جنسش خارجی هست و فرق می کنه خیلی بهتر هست
      ما بی عرضه ایم آخه ماُ چه به این حرفا
      آمریکا مهد علمُ تکنولوژی هست بقیه فقط اداشو در میارن


      اینُ بعنوان تنه به کسایی میگم که به شخص مخترع یا دانشمند توهین میکنن چون تولد و اصلُ نسبِ شخص مثلا ایرانی هست یا آفریقایی هست یا روسیه ای و کارشو به بهانه های مختلف از جمله طراحی ظاهری مثلا شبیه به نسخه آلمانی یا آمریکای هست به سخره میگیرن و اصل کار که تکنولوژی جدید بکار رفته درش هستُ نادیده میگیرن
      البته هرچقدر دلتون می خواد به کشورا توهین کنید ولی توهین به خوده اون شخص کاره زشتی هست
      بعنوان مثال اولین اختراع ماشین های الکتریکی و همچنین شارژ هوشمند سریع و توهین و دروغ گو شمردن همین شخص بخاطر ایرانی بودنش بخاطر اینکه توی ایران بزرگ شد

مطالب پیشنهادی