ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کلمه اسلوفی را به نشان تجاری تبدیل می‌کند

اپل کلمه «اسلوفی» را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرد تا با تبدیل این کلمه به نشان تجاری، شرکت ها را از توسعه اپلیکیشن برای این قابلیت منع کرده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اپل کلمه «اسلوفی» را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرد تا با تبدیل این کلمه به نشان تجاری، شرکت ها را از توسعه اپلیکیشن برای این قابلیت منع کرده و آنرا در انحصار خود نگه دارد.

زمانی که اپل در رویداد هفته گذشته خود برای قابلیت سلفی در حالت اسلوموشن آیفون 11 از کلمه «اسلوفی» (Slofie) استفاده کرد، تماشاچیان به این کلمه من در آوردی خندیدند و گمان کردند کمپانی کوپرتینویی این کلمه را برای شادی تماشاچیان ساخته. اما ظاهراً این کلمه به مذاق مدیران این کمپانی خوش آمده چون قرار است آنرا به نشان تجاری تبدیل کنند.

اپل قصد دارد با تبدیل کلمه اسلوفی به نشان تجاری، کمپانی های دیگر را از توسعه اپلیکیشن برای این قابلیت منع کند. قابلیت اسلوفی با معرفی خانواده آیفون 11 معرفی شد و کمپانی کوپرتینویی قصد دارد این ویژگی در انحصار آیفون ها بماند. اپل با پرداخت 400 دلار این نام را ثبت کرده است.

اپل هنوز اپلیکیشن اسلوفی را توسعه نداده و این قابلیت در دوربین آیفون 11 «اسلو-مو» (slo-mo) نامگذاری شده.

در حالت اسلوفی می توان با دوربین سلفی آیفون 11 تصویربرداری با نرخ 120 فریم بر ثانیه انجام داد و با کم کردن سرعت ویدیو، خروجی خلاقانه ای ایجاد کرد. اپل در رویداد رونمایی از خانواده آیفون 11 تاکید زیادی روی این قابلیت کرد و به دنبال این است تا به کمک آن فروش آیفون ها را زیاد کند.

جالب است بدانید سال 2011 یک شرکت ارتباطات بیسیم در هنگ کنگ که حالا ورشکست شده، کلمه SlowFi را ثبت تجاری کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouria zizo
    pouria zizo | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    خوبه یکی دیگه کمبر بند ایمنی رو اختراع کرد برای خودرو ها. اون شخص یه ادم بود اینا یه حیوان که خودشون از بقیه کپی میکنن بعد قابلیت های مزخرفشونو میرن ثبتم میکنن که کسی تقلید نکنه. استیو جابز روحت شاد

مطالب پیشنهادی