ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگار الکترونیکی و ویپ
تکنولوژی

سیگار الکترونیک در هند ممنوع شد

هند روز گذشته سیگارهای  الکترونیک را ممنوع اعلام کرد و به این ترتیب نام خود را در زمره نخستین کشورهایی قرار داد که این ممنوعیت را در قلمرو خود تصویب می کنند. روز گذشته هند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

هند روز گذشته سیگارهای  الکترونیک را ممنوع اعلام کرد و به این ترتیب نام خود را در زمره نخستین کشورهایی قرار داد که این ممنوعیت را در قلمرو خود تصویب می کنند.

روز گذشته هند فروش، صادرات، تبلیغ و تولید سیگارهای الکترونیک را ممنوع اعلام کرد و هشدار داد که متخلفان از قانون جدید با حداکثر یکسال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۱۴۰۰ دلاری روبرو می شوند و در صورت تکرار تخلف ممکن است مجبور به تحمل زندان سه ساله و پرداخت جریمه ۷ هزار دلاری شوند. البته مصرف این سیگارها در خاک هند هنوز قانونی است اما روش است که علاقمندان به این سیگارها در آینده نزدیک برای خرید آنها با مشکل روبرو می شوند.

سیگار الکترونیک

درست مانند دولت ترامپ که پیشتر از ممنوعیت احتمالی سیگارهای الکترونیک طعم دار خبر داد حالا وزارت بهداشت و سلامت خانواده هندوستان نیز افزایش گرایش جوانان به این سیگارها را علت چنین تصمیمی اعلام کرده است. این وزارت خانه در بیانیه خبری خود آورده است:

تصمیم به ممنوعیت سیگارهای الکترونیک از جمعیت کشور، خصوصا جوانان و کودکان در برابر اعتیاد حفاظت خواهد کرد. این محصولات معمولا تحت عنوان جایگزین های ایمن تر برای سیگارهای معمولی معرفی می شوند در حالی که اینطور نیست.

با انتشار این خبر زنگ خطر برای شرکت Juul که عنوان بزرگ ترین تولید کننده سیگارهای الکترونیک دنیا را در اختیار دارد به صدا در آمد. روز سه شنبه همین هفته کلیه محصولات Juul از فروشگاه های چین جمع آوری شد. چین و هند با داشتن به ترتیب ۳۰۰ و ۱۰۶ میلیون مصرف کننده سیگار بزرگ ترین بازارهای جهان برای شرکت هایی نظیر Juul محسوب می شدند. البته این کمپانی هنوز به بازار هند وارد نشده بود اما در نظر داشتن که تا پایان سال این کار را انجام دهد.

شرکت Juul در آمریکا نیز أوضاع خوبی ندارد و پیش بینی می شود که با ممنوعیت موقتی فعالیت در این کشور روبرو شود و در کنار این مساله گفته می شود که به زودی سنا و مجلس آمریکا نیز به مساله مرگ و میر شهروندان این کشور به خاطر مصرف سیگارهای الکترونیک Juul ورود پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی