ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیو جابز
تکنولوژی

اگر جابز زنده بود اپل و دیزنی احتمالا با هم ادغام می شدند

چندی پیش نشریه ونیتی فر بخش هایی از کتاب تازه باب ایگر، مدیرعامل والت دیزنی با نام «ماجرای یک عمر: درس هایی از ۱۵ سال مدیریت والت دیزنی» را منتشر کرد که به دوستی او ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

چندی پیش نشریه ونیتی فر بخش هایی از کتاب تازه باب ایگر، مدیرعامل والت دیزنی با نام «ماجرای یک عمر: درس هایی از ۱۵ سال مدیریت والت دیزنی» را منتشر کرد که به دوستی او با استیو جابز مدیرعامل فقید اپل و ارتباط تجاری والت دیزنی با وی اشاره داشت.

جابز در سال ۲۰۱۱ میلادی دیده از دنیا فرو بست اما ایگر معتقد است که اگر او زنده بود احتمالا این دو شرکت عظیم یعنی اپل و دیزنی را با هم ادغام می کرد.

ایگر در کتاب خود آورده است:

با در نظر داشتن تمام موفقیت هایی که اپل از زمان مرگ جابز تاکنون داشته است، همواره لحظاتی بوده که در ذهنم دوست داشتم جابز زنده بود. محال است که با استیو در ذهنم حرف نزنم و آرزو نکنم که کاش زنده بود. مهم تر از آن، باور دارم که اگر استیو زنده بود ما شرکت هایمان را ادغام می کردیم یا دست کم احتمال این کار را به شکل جدی تری با هم مطرح می کردیم.

جابز از اعضای هیئت مدیره والت دیزنی و سهامدار عمده استودیوی انیمیشن سازی پیکسار بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط والت دیزنی خریداری شد.

استیو جابز

طبق گزارشی که نشریه CNBC منتشر کرده ادغام اپل و دیزنی میتوانست بزرگ ترین قرارداد تجاری تاریخ لقب بگیرد. اپل حالا بالغ بر یک تریلیون دلار ارزش دارد و اولین شرکتی بود که توانست به این رکورد دست پیدا کند. ارزش بازار دیزنی نیز برابر با ۲۴۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

با این حال احساسات جابز در مورد فرهنگ دیزنی هرگونه ادغام احتمالی این دو را دشوار می کرد. کما اینکه ایگر در بخش های دیگری از کتاب خود از ناامیدی جابز در رابطه با دیزنی می گوید.

ایگر در ادامه آورده است:

در دیزنی هر توافقی باید به دقت بررسی و تحلیل شود و این مساله با روش همیشگی جابز در تضاد بود. من می خواستم که او متوجه شود این شیوه کاری من است و من تمایل دارم که آینده را با همراهی هم و در کوتاهترین زمان بسازیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی