ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
امنیت

تعلیق عضویت هواوی در انجمن جهانی امنیت سایبری

محدودیت های آمریکا برای هواوی، این شرکت را در بخش های مختلفی دچار مشکل کرده است و کار را تا جایی پیش برده که عضویت آن در گروه های مختلف نیز تحت تاثیر قرار گرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

محدودیت های آمریکا برای هواوی، این شرکت را در بخش های مختلفی دچار مشکل کرده است و کار را تا جایی پیش برده که عضویت آن در گروه های مختلف نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

حالا طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده است عضویت هواوی در انجمن تیم های امنیت و واکنش به حوادث سایبری موسوم به First نیز به حالت تعلیق در آمده است.

این فوروم که در دهه ۱۹۹۰ میلادی تاسیس شده است در اصل نقش نوعی واکنش دهنده غیررسمی به هک های بزرگ و رویدادهای امنیتی حوزه سایبری را ایفا می کند. اعضای این انجمن می توانند اطلاعات خود در رابطه با حملات هکی و آسیب پذیری های مختلف را با سایر اعضا به اشتراک بگذارند تا حفاظت سایبری را به بالاترین سطح خود برسانند. طبق گزارشی که نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده وزارت امنیت کشور آمریکا و مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان از جمله اعضای مهم این انجمن به شمار می روند.

این امر می تواند به کند شدن توانایی هواوی در ارائه پچ های امنیتی منجر شود

به این ترتیب با تعلیق عضویت هواوی در انجمن یاد شده، این شرکت دیگر به اطلاعاتی که توسط اعضا به اشتراک گذاشته می شود دسترسی نخواهد داشت. در واقع طبق آنچه وال استریت ژورنال گفته این امر می تواند به کند شدن توانایی هواوی در ارائه پچ های امنیتی منجر شود. هواوی همچنین دسترسی خود به پلتفرم خودکار این انجمن را که تازه ترین اطلاعات در خصوص بدافزارها در آن به اشتراک گذاشته می شود را از دست خواهد داد.

تیم حقوقی این فوروم ضمن اشاره به این موضوع که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آن ممکن است ممنوعیت های تجاری آمریکا را نقض نماید اقدام به تعلیق عضویت هواوی کرد.

سخنگوی این گروه در مصاحبه ای که با وال استریت ژورنال انجام داد اعلام نمود که بعد از گفتگوهای طولانی و بررسی شرایط به این نتیجه رسیدیم که باید عضویت هواوی را به حالت تعلیق در بیاوریم.

اما این اولین باری نیست که عضویت هواوی به خاطر محدودیتهای آمریکا در گروه های سایبری لغو می شود. این شرکت پیشتر از مراوده با گروه موضوعیت ویژه بلوتوث، انجمن وای فای و انجمن اس دی نیز محروم شد که بعد از گفتگوهایی مجددا در آنها عضویت پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی