ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی تأیید کرد: خانواده میت 30 از سرویس‌های گوگل استفاده نخواهند کرد

هواوی امروز در کنار معرفی خانواده میت 30 اعلام کرد که گوشی‌های این سری قابلیت استفاده از اپ‌های گوگل را نخواهند داشت. ریچارد یو مدیر عامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی اعلام کرد که این شرکت به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۸

هواوی امروز در کنار معرفی خانواده میت 30 اعلام کرد که گوشی‌های این سری قابلیت استفاده از اپ‌های گوگل را نخواهند داشت. ریچارد یو مدیر عامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی اعلام کرد که این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور به لغو لایسنس سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) شده است.

در حالی که مراسم معرفی میت 30 و محصولاتی مثل ساعت هوشمند و تلویزیون هواوی حدود 2 ساعت به طول انجامید، اما کمتر از یک دقیقه آن برای اعلام این موضوع سپری شد. بر اساس گفته‌های یو:

نمی‌توانیم از هسته سرویس‌های موبایل گوگل استفاده کنیم و به جای آن از هسته سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) استفاده خواهیم کرد. به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌توانیم اپ‌های گوگل را روی دستگاه‌های میت 30 به صورت پیشفرض ارائه کنیم و به جای آن باید از هسته سرویس‌های موبایل هواوی روی برنامه app gallery استفاده کنیم.

در واقع گوگل پلی استور بخش مهمی از لایسنس سرویس‌های موبایل گوگل است و راه اصلی دستیابی به اپ‌های اندرویدی برای دستگاه‌های تولید شده خارج از چین به شمار می‌رود. به همین خاطر هواوی تصمیم گرفته سرویسی مشابه گوگل پلی استور توسعه دهد.

در این راه شرکت چینی از بودجه 1 میلیارد دلاری استفاده می‌کند تا این سرویس را توسعه داده و با تکنیک‌های بازاریابی آمار کاربران آن را بالاتر ببرد. در حال حاضر 45 هزار اپ با سرویس‌های موبایل هواوی سازگار شده‌اند اما هنوز هزاران اپ دیگر باید به این مجموعه اضافه شوند. راضی کردن توسعه‌دهندگان برای عرضه اپ‌هایشان در اپ گالری کار ساده‌ای نخواهد بود اما این فعلا تنها راه پیش روی هواوی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

    آشغالی بیش نیست ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی