ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۱ پرو مکس
تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس وجود باتری بزرگ تر در آن را تایید می کند

کانال یوتوب DChannel به تازگی گوشی 11 پرو مکس را برای نخستین بار کالبد شکافی کرده تا درک روشن تری از اجزای داخلی این پرچمدار داشته باشیم. جالب ترین اطلاعات به دست آمده از کالبدشکافی، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

کانال یوتوب DChannel به تازگی گوشی 11 پرو مکس را برای نخستین بار کالبد شکافی کرده تا درک روشن تری از اجزای داخلی این پرچمدار داشته باشیم. جالب ترین اطلاعات به دست آمده از کالبدشکافی، آشکار شدن باتری ۱۵.۰۴ وات ساعتی آن است که تقریبا ۲۵ درصد بزرگ تر از سل های باتری ۱۲.۰۶ وات ساعتی آیفون XS Max است. بنابراین میتوان اینطور نتیجه گرفت که ابعاد باتری و نه بهینه سازی نرم افزاری عامل اصلی بهبود عمر آن در آیفون جدید بوده است.

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید اپل ادعا می کند عمر آیفون 11 پرو مکس نسبت آیفون XS Max پنج ساعت بیشتر شده است. نشریه ورج نیز با بررسی این ادعا، عمر باتری آیفون 11 پرو مکس را بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت اعلام کرد، این در حالی است که عمر مفید باتری آیفون XS Max پس از هر بار شارژ از ۸ تا ۱۰ ساعت فراتر نمی رود. البته روشن است که چیپ A13 Bionic هم که طبق ادعای اپل کم مصرف ترین تراشه ساخته شده این شرکت است در این امر بی تاثیر نبوده.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد این آیفون باتری L شکل یکپارچه آن است. باتری تلفن های هوشمند معمولا ساختاری مستطیلی دارند و کمتر پیش می آید به دیگر اشکال هندسی ساخته شوند. اپل اما با استفاده از باتری های L شکل سعی می کند بیشترین بهره را از فضای موجود در بدنه ببرد و حداکثر مقدار باتری را درون گوشی های تولیدی اش کار بگذارد. همانطور که می دانید آیفون XS Max نیز یک باتری L شکل دارد که البته از کنار هم قرار گرفتن دو باتری مستطیلی حاصل شده است. اما از آنجایی که باتری آیفون 11 پرو مکس قطر بیشتری دارد و دارای ساختاری یکپارچه است انتظار می رود عمر بیشتری با هر بار شارژ داشته باشد.

آیفون 11 پرو مکس
باتری آیفون 11 پرو مکس در سمت راست

ویدیو کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس همچنین نشان می دهد که اپل در این گوشی به سراغ بورد منطقی مستطیلی شکل و البته کوچک تری رفته و مدل L شکل به کار رفته در آیفون XS Max را کنار گذاشته است. با این استراتژی اپل بار دیگر تلاش داشته تا فضا را برای استفاده از یک باتری بزرگ تر و دیگر قطعات جدید در بدنه گوشی باز کند.

آیفون 11 پرو مکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی