ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اپلیکیشن با دقت 95 درصد ریسک ابتلا به سرطان پوست را اندازه‌گیری می‌کند

اپلیکیشن SkinVision با دقت 95 درصدی ریسک ابتلا به سرطان پوست را تشخیص داده و هدف از توسعه آن کاهش مراجعات غیر ضروری به پزشک عنوان شده است. برای تشخیص ریسک ابتلا به سرطان پوست، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اپلیکیشن SkinVision با دقت 95 درصدی ریسک ابتلا به سرطان پوست را تشخیص داده و هدف از توسعه آن کاهش مراجعات غیر ضروری به پزشک عنوان شده است.

برای تشخیص ریسک ابتلا به سرطان پوست، کاربر عکسی از محل لکه دار یا مشکوک گرفته و آنرا در اپلیکیشن آپلود می کند. هوش مصنوعی پس از چند ثانیه به دنبال علایم سرطان گشته و پس از اتمام بررسی، ریسک ابتلا به بیماری را گزارش می کند.

اپ SkinVision و ریسک ابتلا به سرطان پوست با دقت 95 درصد

هوش مصنوعی با بررسی الگوهای غیرطبیعی در پوست مثل تغییر رنگ و شکل، عدم تقارن و فاکتورهای دیگر ریسک ابتلا به سرطان را محاسبه کرده و در صورتیکه ریسک بالا ارزیابی شود، به کاربر اطلاع داده می شود تا با پزشک مشورت کند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن SkinVision می گویند سرویس آنها برای تشخیص سرطان پوست نیست و تنها ریسک ابتلا به این بیماری را اندازه گیری کرده و به کاربر پیشنهاداتی می دهد. به گفته آنها لکه های پوستی یکی از شایع ترین دلایل مراجعه مردم به پزشک هستند در حالیکه این لکه ها در اغلب اوقات سرطانی نیستند.

توسعه دهندگان قصد دارند به کمک سرویس خود سرطان پوست را در مراحل اولیه پیشرفت شناسایی کرده و از مراجعات غیر ضروری به پزشک جلوگیری کنند.

در مقاله ای که اخیراً در آکاد‌می د‌رماتولوژی و ونرئولوژی اروپا (European Academy of Dermatology and Venereology) منتشر شد، محققین میزان دقت اپلیکیشن SkinVision در تشخیص زودهنگام شایع ترین سرطان های پوست را 95.1 درصد اندازه گیری کردند.

استفاده از تکنولوژی برای تشخیص زودهنگام برخی بیماری ها می تواند از مراجعات بی دلیل به پزشک جلوگیری کند اما هنوز راهی طولانی تا جایگزین کردن پزشکان با هوش مصنوعی در پیش داریم. اما در برخی بیماری ها مانند سرطان پوست که تشخیص زودهنگام آنها حیاتی است، اپلیکیشن هایی مثل SkinVision می توانند ناجی جان انسان ها شوند.

اپلیکیشن SkinVision برای iOS و اندروید منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین اکبری
    حسین اکبری | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

    گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rubytribe.skinvision.ac&hl=en
    اپ استور: https://apps.apple.com/nz/app/skinvision-detect-skin-cancer/id545293136
    در نظرات برنامه نوشته فقط اولین عکس رو رایگان آنالیز میکنه و برای عکس های بعدی باید هزینه زیادی رو پرداخت کنید.

  • hassan13766
    hassan13766 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

    خب لینک دانلودشم میذاشتین

مطالب پیشنهادی