ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

چطور با وجود تحریم های آمریکا هواوی میت ۳۰ همراه با اندروید 10 عرضه می شود؟

شب گذشته هواوی خانواده تلفن های هوشمند میت ۳۰ را رونمایی کرد و اعلام نمود که این گوشی ها آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل یعنی اندروید ۱۰ را دارند. شاید این سوال برایتان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

شب گذشته هواوی خانواده تلفن های هوشمند میت ۳۰ را رونمایی کرد و اعلام نمود که این گوشی ها آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل یعنی اندروید ۱۰ را دارند.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور با وجود محدودیت های اخیر دولت ترامپ برای مراوده شرکت های آمریکایی با هواوی چنین اتفاقی ممکن است؟ در واقع اندروید سیستم عاملی متن باز است و این یعنی استفاده از نسخه پایه آن برای همه رایگان و آزاد خواهد بود. به بیان دیگر هرکسی که بخواهد میتواند آن را مستقیما از طریق این لینک دانلود نماید.

بسیاری تولید کنندگان تلفن های هوشمند از قبیل هواوی از سیستم عامل متن باز اندروید روی محصولاتشان استفاده می کنند و صرفا اینترفیس خود را به آن اضافه می نمایند که امکانات غایب در نسخه پایه اندروید را شامل می شود. پس بهره مندی هواوی میت ۳۰ از اندروید ۱۰ کاملا حقیقی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اما بخشی که اهمیت دارد و باعث تفاوت سری میت ۳۰ با دیگر گوشی های اندرویدی شده غیبت «سرویس های موبایل گوگل» یا به اختصار GMS است که اپ های خود گوگل شامل جیمیل، یوتیوب، گوگل مپس و البته پلی استور گوگل را شامل می شود که دسترسی کاربران به دیگر اپ های محبوب نظیر اینستاگرام را میسر میکند.

میت ۳۰

استفاده از سرویس های موبایلی گوگل منوط به کسب مجوز از گوگل است و از آنجایی که هوای نتوانست به خاطر تحریم های آمریکا این مجوز را برای سری میت ۳۰ بگیرد، جای اپ های گوگل در این گوشی ها خالیست.

با این حال هواوی اپ های اختصاصی خود را برای سری میت ۳۰ تهیه کرد و در قالب پکیج سرویس های موبایلی هواوی به کاربرانش عرضه کرد که شامل یک گالری عکس، مرورگر وب و اپ استور خود هواوی موسوم به اپ گالری می شود. هرچند که در برهه کنونی بعید به نظر می رسد اپ گالری و اپ های یاد شده توانایی رقابت با پلی استور گوگل را داشته باشند (دست کم در بازارهای غربی) اما انتظار می رود که در سال های آتی شاهد پیشرفت های خوبی در آنها باشیم.

به همین خاطر نیز ریچارد یو مدیر محصولات مصرفی هواوی در طول کنفرانس رونمایی سری میت ۳۰ از توسعه دهندگان درخواست کرد که برای اکوسیستم موبایل های هواوی اپ بسازند. او همچنین یادآور شد که به محض برداشته شدن تحریم های آمریکا هواوی سرویس های موبایلی گوگل را به گوشی های میت ۳۰ باز می گرداند.

اما جالب آنکه این تحریم ها بر کسب و کار هواوی در داخل خاک چین اثر نمی گذارند چراکه شهروندان چینی از سال ۲۰۱۰ تاکنون به پلی استور گوگل دسترسی ندارند و از اپ های خانگی خود نظیر ویبو و IQIYI استفاده می کنند که به نتفلیکس چین شهرت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    و آیا تمام گوشی های هوایی چه پرچمدار چه میان رده و اقتصادی و... در کل اندروید بعد از این تاریخ بدون سرویس های گوگل ارائه میشوند؟ کسی میدونه

  • آریا
    آریا | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    مفتش گرونه

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    خیلی از برنامه‌های اندروید که دارم بدون سرویس های گوگل کار نمیکنند در صورتیکه ظاهرا هیچ ربطی هم به سرویس های گوگل ندارن یا من متوجه نشدم، نمونه اش یه برنامه نصب دیش دارم که بدون سرویس های گوگل اصلا کار نمیکنه فقط اجازه موقعیت میخواد که‌اونم‌بهش دادم منتها باز هم کار نمکینه ( توی یه گوشی با رام چین که داشتم بدون سرویس های گوگل)، نمونه های زیادی از این برنامه ها هستش،

  • jalal
    jalal | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

    به گوشی که سرویس های گوگل روش نباشه نمیشه گفت هوشمند !

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

    پلی سرویس فقط به برنامه های گوگل ختم نمیشه بلکه الان اکثر برنامه ها از پلی سرویس در برنامه هاشون استفاده میکنند مثل استفاده از سرویس api نقشه گوگل مپ یا دوربین یا سرویس هایی که در بک گراند اجرا میشن مثل worker یا فایربیس و... که عملا استفاده از دیگر برنامه هم شاید در این دستگاه ممکن نباشه!

مطالب پیشنهادی