ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییرات اقلیمی
علمی

همزمان با راهپیمایی ۱۵۰۰ نفری کارکنان، آمازون از امضای پیمان اقلیم خبر داد

روز گذشته جف بزوس مدیرعامل آمازون از تعهد تازه این شرکت به مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آغاز به کار طرحی موسوم به پیمان اقلیم خبر داد. او می گوید آمازون سخت تلاش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

روز گذشته جف بزوس مدیرعامل آمازون از تعهد تازه این شرکت به مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آغاز به کار طرحی موسوم به پیمان اقلیم خبر داد.

او می گوید آمازون سخت تلاش خواهد کرد تا تصاعدات کربنی اش را کاهش داده و تا سال ۲۰۴۰ به صفر برساند و به این طریق بخشی از اثرات فاجعه بار تغییرات اقلیمی را از میان ببرد.

هدف نهایی این پیمان ۱۰ سال زودتر از اهداف توافق اقلیمی پاریس محقق خواهد شد که براساس آن، جهان باید تا سال ۲۰۵۰ تصاعدات کربنی اش را به صفر برساند. بزوس وعده داده که آمازون به صورت مستمر گزارشاتی را درمورد تصاعدات کربنی اش منتشر خواهد کرد و استراتژی های تازه ای را برای کاهش این تصاعدات و متعادل کردن آلودگی فعلی اش پیاده سازی می کند. او از شرکت های دیگر نیز دعوت کرد که به جمع امضا کنندگان این پیمان ملحق شوند.

تغییرات اقلیمی

هدف نهایی بزوس این است که تا سال ۲۰۲۴ هشتاد درصد از انرژی مصرفی آمازون را از منابع تجدید پذیر تامین کند و تا سال ۲۰۳۰ تمام انرژی مورد نیازش را. بزوس می گوید دوست دارد آمازون به الگویی برای شرکت های دیگر بدل شود و به همین خاطر است که به عنوان اولین شرکت این پیمان را امضا کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی ویژه ای که روز گذشته آمازون به همین بهانه ترتیب داده بود کریستینا فیگرس از مدیران اجرایی سابق کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد نیز حضور داشت. خانم فیگرس در این باره گفت: ما قدردان بزوس هستیم که چنین تصمیمی گرفته است. ما حالا دیگر بازی نمی کنیم و همه چیز کاملا در وضعیت اضطراری قرار دارد.

تعهد آمازون به کاهش تصاعدات کربنی و امضای پیمان اقلیم در حالی صورت می گیرد که همزمان جمعی از کارکنان این شرکت اعلام کرده اند برای اعتراض به  آلودگی تولیدی این شرکت و حمایت آن از شرکت های فعال در عرصه سوختهای فسیلی و منکران تغییرات اقلیمی به خیابان می آیند.

بیش از ۱۵۰۰ کارمند آمازون روز گذشته اعلام کردند که امروز یعنی ۲۹ شهریورماه به جمعیت کثیر راهپیمایانی می پیوندند که در اقصی نقاط دنیا (پیش از اجلاس سازمان ملل متحد در رابطه با تغییرات اقلیمی که قرار است سه روز دیگر در نیویورک برگزار شود) در اعتراض به گرمایش زمین به خیابان ها می آیند. این جنبش که اعتصاب تغییرات اقلیمی خوانده شده با حمایت گسترده دانش آموزانی کلید خورده که وعده داده اند امروز کلاس های درسشان را ترک می کنند و در اعتراض به تغییرات اقلیمی به خیابان می آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی