ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمک های مردمی از طریق فیسبوک
تکنولوژی

جمع آوری دو میلیارد دلار کمک های مردمی در فیسبوک از سال ۲۰۱۵ تاکنون

روز گذشته فیسبوک اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون کاربران این شبکه اجتماعی بالغ بر دو میلیارد دلار را برای کمک رسانی به همنوعان خود از طریق آن جمع آوری کرده اند. از این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

روز گذشته فیسبوک اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون کاربران این شبکه اجتماعی بالغ بر دو میلیارد دلار را برای کمک رسانی به همنوعان خود از طریق آن جمع آوری کرده اند. از این پول برای کمک رسانی در حوزه های مختلفی استفاده شده که از کودکان سرطانی گرفته تا تهیه غذا برای افراد نیازمند و تامین بودجه تحقیقاتی برای درمان بیماری ها را شامل می شود. براساس آمار منتشر شده توسط فیسبوک تاکنون ۴۵ میلیون نفر در جمع آوری این کمک های مردمی مشارکت کرده اند یا اینکه به تازگی صفحه ای برای جمع آوری کمک در اکانت فیسبوک خود راه اندازی کرده اند.

این اطلاعات نشان دهنده نقش پررنگ شبکه های اجتماعی در شکل گیری سازمان های غیرانتفاعی سراسر جهان و جمع آوری کمک برای محقق نمودن اهداف این سازمان هاست. جالب است بدانید که این مبلغ تنها بخش کوچکی از کمک های مردمی است که همه ساله برای اهداف بشردوستانه جمع آوری می شود. در سال گذشته آمریکایی ها ۴۲۷.۷۱ میلیارد دلار به خیریه ها کمک کرده اند.

امیلی دالتون مدیر اثرگذاری اجتماعی فیسبوک در این باره گفت:

اعداد و ارقام واقعا اهمیت دارند اما مهم تر از آن مردمی هستند که کمک های مورد نیازشان را دریافت می کنند.

در آمریکا نهاددی به نام No Kid Hungry (هیچ کودکی نباید گرسنه بماند) که به کودکان نیازمند آمریکا غذا می رساند اعلام کرده پولی که از طریق کمپین های فیسبوک جمع آوری شده به آن کمک کرده که ۱۰۰ میلیون وعده غذایی را در بازه یکسال گذشته به دست کودکان نیازمند برساند.

تاکنون ۴۵ میلیون نفر در تامین کمک های مردمی از طریق فیسبوک مشارکت کرده اند

جسیکا بامبرز از مدیران No Kid Hungry در این باره گفت:

در ۱۰ سال گذشته جمع آوری دیجیتالی پول برای تمامی نهادهای غیرانتفاعی با رشد همراه بوده است و ما همگی در تلاش بوده ایم تا کمک رسانی را تا حد ممکن برای حامیان مان ساده کنیم.

کمک های مردمی از طریق فیسبوک

ابزار جمع آوری کمک فیسبوک نخستین بار در سال ۲۰۱۵ ارائه شد تا فرایند کمک رسانی توسط کاربران این شبکه اجتماعی و همچنین دریافت کمک از طریق آن ساده تر شود. فیسبوک می گوید ایده این کار را از چالش سطل آب یخ گرفته که در آن بزرگان عرصه تکنولوژی سطلی مملو از آب سرد را روی سر خود می ریختند تا بودجه لازم برای تحقیقات در مورد بیماری ALS (این بیماری که افرادی نظیر استیون هاوکینگ دچارش بودند توانایی حرکت، صحبت، بلعیدن غذا و تنفس را از فرد مبتلا می گیرد) و درمان آن را تامین نمایند.

از آن زمان تاکنون فیسبوک مرتبا بر امکانات خود برای جمع آوری کمک افزوده است. اوایل امسال اینستاگرام که از پلتفرم های متعلق به فیسبوک است از قابلیت تازه ای به نام استیکرهای کمک رسانی در آمریکا و انگلستان رونمایی کرد که به شرکت های غیرانتفاعی امکان می دهد مستقیما از طریق استوری های خود کمک های مردمی را جمع آوری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی