ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اگر فورتنایت یا پابجی بازی می‌کنید، iOS 13 را نصب نکنید

پس از انتشار جدیدترین نسخه iOS 13 برای آیفون‌ها و آیپاد تاچ نسل هفتم، انواع و اقسام مشکلات این سیستم‌عامل نیز گزارش شده که یکی از جدیدترین این مشکلات، اختلال در بازی‌های فورتنایت و پابجی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پس از انتشار جدیدترین نسخه iOS 13 برای آیفون‌ها و آیپاد تاچ نسل هفتم، انواع و اقسام مشکلات این سیستم‌عامل نیز گزارش شده که یکی از جدیدترین این مشکلات، اختلال در بازی‌های فورتنایت و پابجی است.

iOS 13 ژست جدیدی برای انتخاب متون و قابلیت کپی و پیست در نظر گرفته که کاربران می‌بایست ۳ انگشت خود را روی متن انتخاب شده نگه دارند تا نوار ابزار ویرایش متن برایشان نمایش داده شود. به طور طبیعی این قابلیت باید فقط در زمان وجود متن انتخاب شده فعال شود، ولی همان طور که گفتیم، iOS 13 پر از باگ‌ها و مشکلات فراوان است که این هم جزوی از آن‌هاست. اما مشکل اینجاست که این قابلیت در زمانی که نباید فعال شود، فعال شده و بازی‌های یاد شده را با مشکل مواجه می‌کند.

بازی‌های این چنینی واکنش‌های سریعی را می‌طلبند و به تعداد زیادی انگشت برای کنترل کاراکتر بازی نیازمند هستند، به همین دلیل کاربران اکثرا این بازی‌ها را به ۳ انگشت با بیشتر بازی می‌کنند. این نحوه بازی کردن که با ۳ انگشت (۲ انگشت برای حرکت و ۱ انگشت برای نشانه گیری) صورت می‌گیرد، به «پنجه» معروف است. با لطف باگ iOS 13، زمانی که کاربران در کوران رقابت برای مقام اول این بازی‌ها هستند، نوار ابزار ویرایش متن نمایش داده می‌شود و در اکثر مواقع تمام زحمات کاربران را به باد می‌دهد.

iOS 13

خالق بازی فورتنایت (اپیک گیمز) در این باره اظهار نظر نکرده است ولی شرکت توسعه دهنده Tencent که مالک بازی پابجی موبایل به حساب می‌آید، با نمایش اخطاری در بازی خود در رابطه با این مشکل گفته است:

ما از مشکلات به وجود آمده مطلع هستیم و می‌دانیم که لمس همزمان صفحه گوشی با ۳ انگشت، روند اجرای بازی را با مشکل مواجه می‌کند. گروه ما با اپل تماس‌هایی را برقرار کرده و هر دو شرکت در حال ارائه راهکاری برای حل مشکلات به وجود آمده هستند. پیشنهاد می‌کنیم گیمر‌هایی که با ۳ انگشت بازی می‌کنند، تا برطرف نشدن این مشکل صبر کرده و iOS 13 را نصب نکنند.

اپل اما بیکار نشسته و زمان انتشار iOS 13.1 را ۶ روز جلوتر آورده و قرار است در تاریخ ۲ مهر در اختیار کاربران قرار دهد. افرادی که از نسخه‌های بتای این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، رفع شدن مشکلات این چنینی و دیگر مشکلات iOS 13 را تایید می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال گوشی خود را به iOS 13 به روز رسانی نکرده‌اید، چند روز دیگر هم صبر کنید تا با لذت بیشتری از «دارک مود» گوشی خود استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    تعجبه اپل چرا هنوز برای ipad ، اپدیت نداده که چه دستگاه هایی IOS 13 رو دریافت میکنند

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

      iPadOS به همراه iOS 13.1 در تاریخ ۲ مهر عرضه می‌شوند. توضیحات تکمیلی را در لینک زیر مطالعه بفرمایید. https://digiato.com/article/2019/09/20/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-ios-13-1-%d9%88-ipados/

مطالب پیشنهادی