ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میت ۳۰ پرو
موبایل

نتایج بنچمارک هواوی میت ۳۰ پرو از راه رسید

چند روز پس از معرفی رسمی خانواده سری میت ۳۰ هواوی، نتایج بنچمارک پرچمدار جدید کمپانی چینی نیز از راه رسیده‌اند. بر اساس نتایجی که در اپلیکیشن انتوتو به دست آمده، پیشرفت شگرف هواوی در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۵

چند روز پس از معرفی رسمی خانواده سری میت ۳۰ هواوی، نتایج بنچمارک پرچمدار جدید کمپانی چینی نیز از راه رسیده‌اند. بر اساس نتایجی که در اپلیکیشن انتوتو به دست آمده، پیشرفت شگرف هواوی در امر طراحی چیپست‌های موبایل را نشان می‌دهد.

نتایج به دست آمده، چیپست  کرین ۹۹۰ هواوی میت ۳۰ پرو را جایی در میان اسنپدراگون ۸۵۵ و ۸۵۵ پلاس قرار می‌دهد. همچنین حافظه استفاده شده در این گوشی نیز از نوع پر سرعت UFS 3.0 گزارش شده است.

بنچمارک انتوتو
بنچمارک انتوتو هواوی میت ۳۰ پرو

نتایج بنچمارک انتوتو هواوی میت ۳۰ پرو، مربوط به نسخه 4G آن (پارت نامبر LIO-AL00) بوده است. این نکته از این جهت حائز اهمیت است که بدانیم نسخه 4G از نظر فرکانس هسته کمی نسبت به نسخه 5G تفاوت دارد.

هر دو گوشی میت ۳۰ پرو از چیپست کرین ۹۹۰ استفاده می‌کنند، اما نسخه 5G با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV طراحی شده که هسته‌های Cortex-A76 به اندازه ۰.۲۷ گیگاهرتز قوی‌تر هستند و همچنین یک هسته اضافی پردازش عصبی داوینچی را نیز در خود جای داده است. نسخه 4G اما با لیتوگرافی ۷ نانومتری معمولی طراحی شده و فاقد ویژگی‌های نسخه 5G است.

بنچمارک انتوتو
تفاوت دو نسخه کرین ۹۹۰

گفتنی است که بنچمارک مذکور توسط نسخه ۸ اپلیکیشن انتوتو گرفته شده که کمی سازگارتر نسبت به گوشی‌هایی با حافظه بالا عمل می‌کند. به همین دلیل گوشی بلک شارک ۲ پرو و ایسوس Rog Phone II در نتیجه کلی، رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند (هر دو گوشی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس دارند). همچنین رتبه سوم که پیش از این در اختیار وان پلاس ۷ پرو بود، به هواوی میت ۳۰ پرو تعلق گرفته است.

بنچمارک انتوتو
رتبه بندی نتایج بنچمارک انتوتو

با این حال، نتایج به دست آمده می‌توانند از این هم بهتر شوند. چرا که نسخه‌های 5G هواوی میت ۳۰ پرو با چیپست کرین ۹۹۰ 5G هنوز به بازار نیامده‌‌اند و با توجه به بهره بردن از اندکی فرکانس بالاتر و همچنین یک هسته پردازش عصبی اضافه، می‌توان انتظار داشت که عملکرد بهتری در بنچمارک‌ها از خود به جای بگذارند. گفتنی است که به گزارش انتوتو، ممکن است حالت ذخیره باتری روی نتایج بنچمارک تداخل ایجاد کرده باشد. برای مقایسه، نتایج بنچمارک آیفون ۱۱، ۴۵۶۶۵۵ و آیفون‌های ۱۱ پرو و پرو مکس به ترتیب ۴۵۵۴۵۲ و ۴۶۲۰۹۸ به دست آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Danial
    Danial | ۱ مهر ۱۳۹۸

    خدایی من جمعه بنچمارکشو دادم شما شنبه حق من نیست استخدام دیجیاتو بشم??

  • hassan13766
    hassan13766 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    کجا میشه این لیست جدید و پیدا کرد؟؟

  • Sav
    Sav | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    بنچمارک آنتوتو آیفون‌ها با ورژن ۷ آنتوتو بوده و بنچمارک میت ۳۰ با ورژن ۸ بوده.
    این دو تا قابل قیاس نیستن. در ورژن ۷، امتیازها پایین‌تر هستن.

    • Sav
      Sav | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

      مثلا rog phone 2 که طبق این مقاله در ورژن ۸ امتیاز ۴۶۹ هزار گرفته، در ورژن ۷ امتیازش ۳۹۶ هزار هست.
      https://www.antutu.com/en/ranking/rank1.htm

مطالب پیشنهادی