ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد مسلح به دستگاه میخ‌کوب برای ساخت و تعمیر سقف [تماشا کنید]

با اینکه سازمان FAA تجهیز پهپادها به تسلیحاتی همچون شعله افکن و سلاح‌های دستی را منع کرده اما به نظر می‌رسد مشکلی در رابطه با پهپاد مسلح به دستگاه‌های میخ‌کوب وجود نداشته باشد. تیم رباتیک ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

با اینکه سازمان FAA تجهیز پهپادها به تسلیحاتی همچون شعله افکن و سلاح‌های دستی را منع کرده اما به نظر می‌رسد مشکلی در رابطه با پهپاد مسلح به دستگاه‌های میخ‌کوب وجود نداشته باشد. تیم رباتیک دانشگاه میشیگان نوعی پهپاد برای سقف‌سازی توسعه داده اند که به صورت خودمختار میخ‌ها را سر جایشان محکم می‌کند.

در ویدیویی که از قابلیت‌های این پهپاد مسلح به نمایش در آمده، به پرواز در آمدن آن و کوبیدن میخ به سطح پشت بام را مشاهده می‌کنیم. پهپاد مذکور این کار را چند بار انجام می‌دهد و به نظر مشکلی در انجام وظیفه خود ندارد.

این ابزار فعلا در مرحله نمایشی قرار داشته و جای کار زیادی دارد. مثلا روی این پهپاد دوربین تعبیه نشده و جهت‌یابی و تعیین موقعیت آن با استفاده از نشانه‌گرها و دوربین‌های ثابت انجام می‌شود. با اینکه چنین متدی برای شروع کافیست، اما در نهایت پهپاد مذکور باید قادر به استفاده از سیستم بینایی خودش برای تشخیص محل انجام کار باشد.

در حال حاضر این پهپاد آزادانه پرواز می‌کند و به یک دستگاه میخ‌کوب الکتریکی مجهز شده است. همین مساله باعث شده این پهپاد تا 10 دقیقه امکان پرواز داشته و بتواند تعداد کمی میخ به همراه داشته باشد.

پهپاد مسلح

در حال حاضر از پهپادها برای موارد مختلفی در صنعت استفاده می‌شود و این ابزار جدید حوزه کاربرد آن را گسترش می‌دهد. تعمیر و ساخت سقف یکی از کارهای خسته کننده و البته خطرناک است و کارهایی مثل کوبیدن میخ تخته‌ها را می‌توان با استفاده از پهپادی که توسط فرد یا افراد متخصص در این زمینه کنترل می‌شوند انجام داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی