ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت گلکسی فولد جدید سامسونگ از آسیب‌پذیری آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

بالاخره بعد از یک ماه تأخیر، سامسونگ گوشی تاشوی پر حرف و حدیث خود که بعد از معرفی اولیه به خاطر مشکلات گزارش شده از بازار جمع‌آوری شده بود را مجددا در اختیار کاربران قرار ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

بالاخره بعد از یک ماه تأخیر، سامسونگ گوشی تاشوی پر حرف و حدیث خود که بعد از معرفی اولیه به خاطر مشکلات گزارش شده از بازار جمع‌آوری شده بود را مجددا در اختیار کاربران قرار داد. با این حال به نظر می‌رسد که گلکسی فولد آنچنان هم که باید مقاوم نیست و همچنان بسیار ضعیف و شکننده به نظر می‌رسد.

با این اوصاف کانال یوتیوب JerryRigEverything برای انجام تست مقاومت به سراغ این گوشی رفته تا دوام آن را در مقابل عوامل مختلف بررسی کند. در این ویدیو می‌بینیم که علی رغم تلاش‌های سامسونگ، مشکلات اولیه همچنان سر جای خود باقی هستند: نمایشگر بسیار نرم و شکننده است و حتی با ناخن هم می‌توان به نمایشگر صدمه زد.

علاوه بر این در آزمایش‌های JerryRigEverything نشان داده شده که راه برای نفوذ گرد و غبار و ضایعات محیط به داخل نمایشگر همچنان باز است. البته باید گفت که این آزمایش قسمت‌های امیدوار کننده‌ای هم دارد، مثلا اینکه دستگاه در مقابل بر عکس تا شدن مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

شرکت کره‌ای برای رفع مشکلات گلکسی فولد از روش‌هایی همچون گسترده کردن لایه محافظ نمایشگر تا زیر حاشیه‌های آن استفاده کرده تا این پوشش قابل جدا کردن نباشد و مشکلات نمونه اولیه فولد مجددا تکرار نشود. از آن سو شکاف‌های موجود در لولاها که باعث نفوذ گرد و غبار به آن‌ها می‌شد نیز کوچکتر شده و روی آن‌ها نوعی پوشش پلاستیکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار اضافه شده است.

گلکسی فولد

البته گویا سامسونگ هم به آسیب‌پذیری گلکسی فولد جدیدش واقف است چرا که به همراه عرضه مجدد، ویدیویی از نحوه کار با آن منتشر و از کاربران درخواست کرد تا مخصوصا در نگهداری از این گوشی دقت لازم را مبذول دارند.

برخی از توصیه‌های سامسونگ برای محافظت از دستگاه معقول به نظر می‌رسند، مثلا اینکه کاربران از اضافه کردن لایه محافظ اضافی به نمایشگر منع شده‌اند چرا که در این صورت عملکرد نمایشگر تاشو مختل می‌شود. با این حال توصیه‌های دیگر آن‌ها مثل وارد نیاوردن فشار بیش از حد به نمایشگر در حین کار با آن نامتداول و عجیب می‌نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    بازم خوب دوام آورد
    فقط اونجا که با ناخن میشد رد انداخت روش بد بود

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    آدم فقط اعصابش می ریزه بهم این ویدیو هارو می بینه
    حیف این گوشیا نیس واقعا

مطالب پیشنهادی