۱۰ برنامه ای که هیتلر در صورت پیروزی در جنگ جهانی دوم پیاده سازی می‌کرد [قسمت دوم]

۱۰ برنامه ای که هیتلر در صورت پیروزی در جنگ جهانی دوم پیاده سازی می‌کرد [قسمت دوم]

سریال «مردی در قلعه بلند» (The Man in the High Castle) یک سریال تلویزیونی جذاب از سرویس استریمینگ آمازون است که در آن دنیای پس از پیروزی آلمانی ها و ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم به تصویر کشیده شده است. اگر چه در این سریال علمی تخیلی شاهد عواقب احتمالی پیروزی متحدین در جنگ جهانی دوم هستیم اما بسیاری بر این باورند که در صورت برعکس شدن نتیجه این جنگ روزگار بسیار سخت تری در انتظار مردمان کشورهای شکست خورده بود. بدون شک نازی ها برای دوران پس از جنگ برنامه ریزی های مدونی انجام داده بودند و می خواستند پس از جنگ جهان را با نظمی نو اداره کنند که خود از آن با نام «Endsieg» به معنای پیروزی نهایی یاد می کردند.

آدلف هیتلر از سال ها قبل از شروع جنگ جهانی دوم گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

آدولف هیتلر از سال ها قبل از به قدرت رسیدن و در کتاب «نبرد من» خود به وضوح گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است. او می خواست که آلمان یک امپراطوری در قلب اروپا باشد که بر دیگر کشورهای منطقه حکمرانی نماید. او می خواست که همه مردم و بخصوص نظامیان را به گیاه خواری و امتناع از خوردن گوشت، نوشیدن الکل و مصرف دخانیات وادارد، در کلیساها را تخته کرده و حتی آنان را نابود سازد و حتی مردان سالم آریایی امکان داشتن بیش از یک زن را داشته باشند. به هر ترتیب طرح های هیتلر و مشاورانش با شکست در جنگ جهانی دوم ناکام ماند. جای تردید ندارد که نازی ها با تمام شقاوت ها و جنایاتشان سهم قابل توجهی در پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلف داشتند اما برنامه های غیرانسانی آن ها بسیار فراتر از حد تصور بود که در ادامه به برخی از برنامه های غیرمعمول آن ها برای دوران پس از جنگ اشاره خواهیم کرد.

قسمت اول این مطلب را در این لینک مشاهده نمایید.

۵- به بردگی کشاندن کشورهای شرق اروپا

آدلف هیتلر از سال ها قبل از شروع جنگ جهانی دوم گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

همه می دانیم که نازی ها برای از بین بردن یهودیان برنامه ریزی کرده بودند اما کشتار آن ها به همین جا ختم نمی شد. مردمان اسلاو ساکن شرق اروپا نیز گروه بعدی بودند که به باور نازی ها «عنصر نژادی نامطلوب» بوده و باید از بین برده می شدند. هیتلر و مشاوران او تا پیش از پایان جنگ جهانی دوم نیز بخش هایی از برنامه خود برای این قوم خاص را پیاده سازی کرده بودند. برنامه ای که برای اسلاوها در نظر گرفته شده بود، «طرح بزرگ شرق» (Generalplan Ost) نام داشت که هدف آن نابودی اسلاوها و فرهنگشان به طور کلی از صفحه روزگار بود. اولین کسانی که طی این طرح کشته می شدند رهبران اسلاوها بودند. پیش از پایان جنگ جهانی دوم، نازی ها از بین بردن نخبه های اتحاد جماهیر شوروی و هر کسی با قدرت تاثیرگذاری فرهنگی را به سرعت در کنار شخصیت هایی که مردم شرق اروپا را ترغیب می کردند به هویت خود افتخار کنند را آغاز کرده بودند.

اما اگر نازی ها روسیه را تصرف کرده بودند، ۳۱ میلیون اسلاو را برای کار در اردوگاه های کار اجباری و به عنوان برده به سیبری منتقل می کردند. برخی دیگر نیز به سبک برده داری به فروش می رسیدند. برای جایگزینی این افراد، ۱۰ میلیون آلمانی به محل زندگی آنان فرستاده می شد تا خانواده های جدید و از لحاظ ژنتیکی خالصی را ایجاد نمایند. در طی ۳۰ سال، قرار بود که ۵۰ میلیون نفر یا به کمپ های برده داری منتقل شده و یا کشته شوند. بدین ترتیب تقریباً تمامی کشورهای شرق اروپا از بین می رفتند.

۴- اعدام گاندی

آدولف هیتلر از سال ها قبل از به قدرت رسیدن و در کتاب «نبرد من» خود به وضوح گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

در سال ۱۹۳۸، پیش از شروع جنگ جهانی دوم، هیتلر به وزارت امور خارجه بریتانیا توصیه کوچکی کرد: «او را تیرباران کنید و اگر این کار برای ساکت کردن آن ها کافی نبود، تعدادی از اعضای اصلی کنگره را تیرباران کنید». به نظر هیتلر، بریتانیایی ها نسبت به اعتراضات صلح آمیز مهاتما گاندی واکنش بسیار اندکی نشان داده بودند. او هندی ها را از نژادی دون پایه دانسته که باید تحت حکومت نژاد آریایی قرار می داشتند و اگر بر دنیا حاکم می شد، خود برای اعدام گاندی دست به کار می شد. با شروع جنگ، تنفر هیتلر از هندی ها باعث شد که وی موقعیت های طلایی متعددی را از دست بدهد.

در یک مرحله از جنگ جهانی دوم، گروهی از نیروهای مقاومت هند به رهبری سوبهاس چاندرا بوس به برلین سفر کرده و به هیتلر پیشنهاد کردند که در صورت حمایت او نیروهایشان علیه بریتانیا قیام خواهد کرد. او می گفت که هزاران نفر هندی تحت رهبری او در این شورش شرکت خواهند داشت اما پیشداوری های هیتلر نسبت به هندی ها باعث شد که وی هیچگاه از این پتانسیل و فرصت فوق العاده استفاده نکند. در نهایت این مرد هندی با ژاپنی ها معامله کرده و هند به عنوان بخشی از امپراطوری آینده در شرق آسیا در برنامه های دولت ژاپن برای دوران پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفت.

۳- به بردگی کشاندن تمامی مردان بریتانیا

آدولف هیتلر از سال ها قبل از به قدرت رسیدن و در کتاب «نبرد من» خود به وضوح گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

در حالی که جنگ جهانی دوم ادامه داشته و بریتانیا خیال تسلیم شدن در برابر بمباران های سهمگین نیروی هوایی آلمان را نداشت، علاقه هیتلر به بریتانیایی ها رفته رفته رنگ باخت. بعد از مدتی او تنها به ویران کردن زندگی بریتانیایی ها به هر قیمتی فکر می کرد و از قبل برای این که چگونه این کار را انجام دهد نیز برنامه ریزی کرده بود. اگر بریتانیا توسط نازی ها تسخیر می شد قرار بود یک قانون جدید در این قلمرو جاری شود. هر مرد بریتانیایی بین ۱۷ تا ۴۵ سال که از لحاظ جسمی توانمند باشد به دیگر کشورهای اروپایی منتقل شده و باید به عنوان برده کار کند. زنان و کودکان بریتانیایی نیز در خانه هایشان می ماندند. تمامی دارایی های آنان ضبط می شد و هر کسی که در مقابل نازی ها مقاومت می کرد همانجا کشته می شد. برنامه ترسناکی برای بریتانیا آماده شده بود اما از این بدتر نیز قرار بود رخ دهد. هاینریش هیملر به این میزان راضی نبوده و می خواست به محض سقوط بریتانیا بخش اعظم جمعیت این کشور را قتل عام نماید.

۲- با خاک یکسان کردن برلین و ساخت شهری جدید

آدولف هیتلر از سال ها قبل از به قدرت رسیدن و در کتاب «نبرد من» خود به وضوح گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

قبل از آنکه دوگانگی و تفرقه دوران جنگ سرد شهر برلین را به دو نیم تقسیم کند، این شهر هنوز از ویرانی های دوران جنگ جهانی دوم رنج می برد. پیش از آن نیز حتی قبل از آنکه بمب افکن های متحدین به آسمان این شهر رسیده و آن را بمباران کنند، خود نازی ها ویران کردن شهر را آغاز کرده بودند. در واقع هیتلر می خواست که یک شهر بزرگ و نمونه به جای برلین بسازد، چیزی که می توان نام آن را یک ابرشهر نامید. شهر جدید ژرمانیا نام می گرفت و با داشتن خیابان های بسیار بزرگ و ساختمان های بلند که بخش هایی از آن تنها برای نظامیان ساخته می شد.

قرار بود در ساخت این شهر جدید از معماری روم و یونان باستان الهام گرفته شود. همچنین بر اساس برنامه ریزی ها یک ساختمان بزرگ موسوم به «Volkshalle» به معنای تالار مردم ساخته می شد که دارای یک گنبد بسیار غول پیکر بوده و ارتفاع آن با ۲۹۰ متر می رسید. این ساختمان آنقدر بزرگ بود که ۱۸۰.۰۰۰ نفر را در خود جای می داد. بیش از ۶۰.۰۰۰ خانه و محله های قدیمی زیادی مانند آلسن و تیرگارتن برای محقق کردن رویای ژرمانیای هیتلر ویران شدند اما شکست نازی ها در جنگ باعث ناتمام ماندن این پروژه شد.

۱- گرواندن مردم کشورهای شرق اروپا به شاهدان یهووه

آدولف هیتلر از سال ها قبل از به قدرت رسیدن و در کتاب «نبرد من» خود به وضوح گفته بود که به دنبال یک زندگی بهتر و پر از رفاه برای مردم آلمان به هر قیمتی است.

اگر برنامه های هاینریش هیلمر عملی می شد مردمان شرق اروپا دین متفاوتی می داشتند: شاهدان یهووه. نازی ها ده ها هزار نفر از شاهدان یهووه را در کمپ های گاز کشتند. اما علیرغم کشتار وسیع یهودیان، هیلمر احترام عجیبی نسبت به این دین داشت. وی در این باره چنین گفته است: «اگر خرافه پرستی این قوم را می توانستیم برای آلمان مهار کنیم از آنچه که امروز هستیم قوی تر می بودیم». از دید هیملر، شاهدان یهووه ترکیبی بی نقص از اصول اخلاقی مبتنی بر خرافه پرستی و صلح طلبی داشتند که آن ها را سختکوش نگه داشته و همزمان آن ها را از مقاومت در برابر رژیم فاشیستی نازی ها بر حذر می داشت. او حتی به یکی از زیردستان خود به نام دکتر ارنست کالتنبرنر دستور داده بود که به گسترش این دین در شرق اروپا اهتمام ورزد.

منبع: listverse
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۸ نظر

ورود

  • مهدی شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

    ولی الان میدونیم هندیها بیشتر از المانها اریای هستن.
    میدونم من نوعی شیرازی کمترین ژن اریایی دارم
    امروز میدونیم اسلاوها بیشتر از المانیها اریایی هستن.
    از نظر توالی های ژنتیکی مردم اسلاو و لهستان مخصوصا شرق اروپا و مردم اسیای میانه و افغانستان امروزی بیشترین ژن اریایی رو دران.
    هیتلر زنده بود این چیزا رو میدید نمیدونم سر به کجا میزاشت. همه نقشه هاش همه جنایتهاش سر هیچ و پوچ بود. سر این بود خودشون اریایی هستن اسلاو بقیه دنیا اریایی نیستن.
    پست قبلی رو خوندم وحشت کردم چطور یه مملکت به اینجا میرسه که بقیه رو عنصر نامطلوب نژادی قلمداد میکنه و بعدم اونا رو قتل عام میکنه. پدر بزرگم میگفت زمان کوچیکیش تو روستاشون خارجیها میومدن با وسایل اندازه گیری و اندازه میگرفتن مردم رو.

    • unknow شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

      سلام

      لطفا این دفعه تأیید کنید 😐

      در جواب به مهدی

      تاریخُ فاتخان می نویسند

      خودمُ مثال میزنم
      بلفرض اگر من یک کشور قدرت مند داشته باشم و یهودی های به کشورم خیانت کنن و فسادُ هرجُ مرج به پا کنن فقط برای کسب ثروت و قدرت یعنی برای طمعشون و زندگی حیوانیُ گسترش بدن
      بر همین اساس من با یهودیها دشمن میشم و مثلا اسرائیل یک کشور یهودی هست و یهودی پرور است که یهودی ها توی سیاست قوی ترین موجودات روی زمین هستند چون پیرو هیچی نیستند و هرکاری که از دستشون بربیاد انجام میدن و بر همین اساس اسرائیل با نصف کشورا دوست هست و توی هرکدومشون هم مقامات سیاسی قدرتمند داره که علاوه بر دوست بودن یجورای تقریبی کنترول کنندشون هم هست
      حالا من به اسرائیل حمله می کنم ولی میبینم مثلا آلمان واسه اسرائیل تسحیلات جنگی بعنوان کمک ارسال می کنه یا آمریکا یا انگلیس خوب این به این معنا میشه که همه اینا هم با من وارد جنگ شدن و بطور غیر مستقیم دارن علیه من و کشورم می جنگن پس من به تمام کشورهایی که دوست اسرائیل هستند یا بهش کمک رسانی کردن حمله می کنم تا همشونُ قتل عام کنم و کار درست هم همین است و دشمن از همین مورد استفاده سیاسی می کنه و من و کشورم و کلن رژیممُ برای همه بد و خون خوار و قدرت طلب به تصویر می کشه و اینجوری میشه که بجای اینکه مثله یک بزدل تسلیم بشم و کنار بکشم با کله دنیا وارد جنگ میشم تا زمانی که تا آخرین نفرمون زنده ایم تا زمانی که هممون بمیریم می جنگیم
      مثله جنگ ایرانُ عراق که درواقع به ظاهر فقط عراق با ایران جنگید ولی تمام کشورهای قدرتمند یعنی آمریکا و تمام کشورهای زیر سلطش مثله انگلیس و غیره به عراق تسلیحات جنگی مثله تانک هواپیما کشتی مسلسل توپ خانه و غیره فرستادن تا در جنگ علیه ایران پیروز بشه که به لطف موشک های و کلا سلاح های جنگی پیشرفته نسبت به اون زمان یعنی زمان شاه انبار شده ایران تونست پیروز بشه
      ایران اوج به قدرت رسیدنش در زمان رضا شاه و محمد شاه بود و با پیروزی انقلاب افراطی تا الان فقط ضعیف تر شده
      ولی تاریخُ فاتحان می نویسند و بعد از پیروزی انقلاب شاه از یزید فرعون معاویه و هرچی و هرچی انسان خونخوار و کثیف شاه از همشون در جمهوری اسلامی ظالم تر خونخوار تر و کثیفتر به تصویر کشیده شد قطعا هیچ کس بجز ۱۲ امام و پیامبر اکرم پاک نیست ولی از ۱۰۰ درصد چیزهایی که بهش نسبت دادن مطمئن باش فقط ۴۰ درصد یا کمترش درست هست اما همشو جوری واست تعریف می کنن و مقدمه چینی می کنن که همش باورت میشه

  • مهدی شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

    چطور ممکنه یه کشور به جایی برسه به باقی مردم دنیا بگه شماها کفر هستین باید کشته بشین. شماها عنصر نامطلوب انسانی و ژنتیکی هستین باید کشته بشین. شماها محدور الدم و نمیدونم چی چی هستین و باید کشته بشین.
    اما الان میدونیم اسلاوها لهستانیها اسیای شرقی هند و افغانستان بیشترین ژنتیک اریایی ها رو دارن.
    الان میدونیم المانها حتی کمتر از اسلاوها ژن اریایی دارن و من نوعی جزو کشورایی هستیم با کمترین ژن اریایی
    کلا المان به هرکی که مخالف انگلیس بود میگفت شماها اریایی هستی. به مکزیکیها گفت به ما کمک کنین تگزاز و لوس انجلس رو بهتون میدیم.
    مثل اینه که به یه بچه بگی تراول چک پنجاه هزاری تو بده برات یه چیپس میدم

    • علی شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

      شما یذره بهتر نگاه کنی میبینی همچین مملکتی که بقیه از نظرش کافر باشن خیلی ازت دور نیست.

  • سعید شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

    کاملا چرت و من دراوردی البته من منکر جنایات های جنگی نمیشم اما این مقاله ات بیشتر نقش پیاز داغ ماجراست مثلا در مورد هند که اونا را پست میپنداشت این دروغ بسیار بزرگه اتفاقا اگر نمیدونتید بدون که توی ارتش هیتلر از تمام نژادها و تمام ادیان حضور داشتند و این چیزا فقط فقط برای بد نشان دادن هیتلره حتی هندی ها با المان همکاری میکردند

  • محسن برجی شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

    خواندنی و جذاب بود.
    یک نکته‌ی جالب در مورد این یادداشت این است که همین امروز یادداشت دیگری را با این محور در سایت دیگری خواندم .
    البته روایت دیگری داشت و برخی موارد (مثل ماجرای برخورد احتمالی با انگلستان) تقریبا برعکس پیش‌بینی شده بود!
    به هر حال، جالب بود که دو رسانه‌ی فارسی ‌زبان تقریبا هم‌زمان روی این ایده کار کرده بودند.

  • Standby شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

    بر هرچی فرعون و فرعون پرسته، لعنت!

  • محمدی شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

    حالا جدا از این قضایا اگه موفق میشد بشریت چه مرزهایی از پیشرفت رو پشت سر نمی گذاشت

    • فدایی میهن خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

      یه چیزی هست به اسم سواد رسانه که میگه اگه یه مطلب مینویسید همیشه باید دارای منبع باشه و اگه یه مطلب میخونید باید نوشته هاش از منابع معتبر باشه الان منبع این گفته تو این سایت چیه

  • unknow شهریور ۳۱, ۱۳۹۸

    سلام

    چرا نظر منُ قبول نکردین کجاش ایراد داشت به کی فحش دادم به کی توهین کردم
    یه کوچولو راجب ایران گفتم راجب سیاست ایران که توهین آمیز هم نبود و واقعیت رو گفتم چرا تأیید نکردین

  • hasan خرداد ۲۲, ۱۳۹۹

    مرجع این گفتارت چیه؟ “در کلیساها را تخته کرده و حتی آنان را نابود سازد و حتی مردان سالم آریایی امکان داشتن بیش از یک زن را داشته باشند”

  • یک وطن پرست شهریور ۷, ۱۳۹۹

    این چرت وپرت هارو ازکجا درآوردی
    برید کتاب نبردمن هیتلرو بخونین همه چی براتون روشن میشه

  • یک وطن پرست شهریور ۷, ۱۳۹۹

    تاریخ را فاتحان نویسند
    خیلی از حرفهایی که پشت سرهیتلر میزنن کاملا دروغه شاید هیتلر کمی افراطی بوده وایراداتی داشته ولی از این سیاستمدارهای صهیونیستی که دنیارواداره میکنن خیلی بهتربوده
    یهودهیج وقت درست نمیشه واسه همینه که تو آیات قرآن خیلی برقوم بنی اسرائیل آیه نوشته

  • گاندی اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰

    من نمیدونم این حرف ها از کجا درمیاد هر روز نامه بازی های بین هیتلر و گاندی که معروفه گاندی به هیتلر میگفته جنگ نکنهیتلر نامه میزده فوضولی نکن تو راست میگی انقلاب بکن حالا این ماجرا اعدام گاندی از کجا در اومد اصلا نمیدونم چرا سایت های ایرانی علاقه به منبع گذاشتن ندارن نکته بعدی هم اینه که هیتلر نژاد المانی هلندی و انگلیسی و. چندتا کشور دیگه رو نوردیک اسم گذاری میکرد و حتی برای انگلیسی ها احترام بیشتری قائل بود تا نژاد ایتالیایی که بنیو موسولینی متحدش بود بعد هم اینا که شد ۵ تا برنامه تا دیگش پس کو؟؟

  • Zagros مرداد ۶, ۱۴۰۱

    چرندیات محض بود و بس.البته که در جنگ واقع وحشتناکی رخ داده است ولی دیگه از هیتلر یه هیولای بسیار باهوش نسازید هیتلر اگه مخش درست کار میکرد اشتباهات بزرگ مثل فتح روسیه به سرش نمیزد.و ….

    • محمدرضا فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

      فتح روسیه کجاش اشتباه بود دقیقا؟نازی ها تا مرز فتح روسیه رفته بودند به خاطر کمبود منابع المان این اتفاق افتاد و قطع سیم های مخابراطی که دشمن محاصرشون کرد اگر هیتلر یخورده پر رو عمل می کرد مثل متفقین و ایران و خاورمیانه رو اشغال میکرد یا به مسلمونا بیشتر نزدیک می شد قطعا جنگ رو می برد

      • . اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲

        ایران اعلام بی‌طرفی کرد و اجازه نداد نازی ها از خاک ما رد شن هیتلر هم چون ایران رو نژاد آریایی میدونست وارد جنگ نشد

  • محمدرضا فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

    همه توانتون برای بد کردن این پیشوای بزرگ و نازی ها همینه؟یمشت چرندیات و مضخرفات