ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروشگاه زنجیره‌ای والمارت فروش سیگار الکترونیکی را متوقف می‌کند

در پی نگرانی‌های اخیر در مورد آسیب‌ها و خطرات سیگار الکترونیکی، فروشگاه زنجیره ای والمارت (Walmart) هم وارد عمل شده و قرار است فروش این محصولات را در تمام شعبه‌های خود در سراسر ایالات متحده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

در پی نگرانی‌های اخیر در مورد آسیب‌ها و خطرات سیگار الکترونیکی، فروشگاه زنجیره ای والمارت (Walmart) هم وارد عمل شده و قرار است فروش این محصولات را در تمام شعبه‌های خود در سراسر ایالات متحده متوقف کند.

بر اساس اعلام این شرکت باید عدم قطعیت و پیچیدگی قوانین نظارتی بر سیگار الکترونیکی را عامل اصلی این تصمیم دانست. فهمیدن دلیل این تصمیم والمارت کار سختی نیست چرا که اخیرا میشیگان و نیویورک در شُرف ممنوع کردن سیگار الکترونیکی طعم‌دار هستند و دولت فدرال هم فکرهایی برای این محصولات در سر دارد.

فروشگاه زنجیره ای والمارت

بعد از گزارشاتی مبنی بر مرگ 8 نفر بر اثر بیماری‌های ریوی ناشی از مصرف سیگارهای الکترونیکی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نگرانی خود را اعلام کرد و از طرفی دیگر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز کمپانی‌های تولید سیگار الکترونیکی مثل جول را به خاطر هدف قرار دادن نوجوانان و ادعاهای نادرست در مورد خطرات این سیگارها مورد توبیخ قرار داد.

در واقع والمارت نمی‌داند که مجاز به فروش کدام نوع از سیگار الکترونیکی خواهد بود و در صورتی که حواشی حول این محصولات ادامه داشته باشد علاقه‌مند به توقف کامل فروش آن‌هاست.

این اولین باری نیست که والمارت چنین تصمیمی در مورد محصولات پر حرف و حدیث می‌گیرد. در پی تیراندازی‌هایی که در ال پاسوی آمریکا رخ داده بود، ماه گذشته این فروشگاه زنجیره‌ای تمام نمایشگرهایی که عناوین خشونت‌آمیز رسانه‌ای و بازی‌های ویدیویی را تبلیغ می‌کردند از سطح شعبات خود جمع‌آوری کرد و برنامه‌هایی برای کاهش فروش اسلحه و مهمات تدارک دید.

به نظر والمارت خود را وسط حرف و حدیث‌های مرتبط با سیگار الکترونیکی و تسلیحات می‌بیند و نمی‌خواهد نقشی در تراژدی‌های بالقوه آینده داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ مهر ۱۳۹۸

    اینها خیلی داغونن
    اونوقت اسلحه آزاد میفروشن

مطالب پیشنهادی