ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع آنتن ۳۰ هزار موبایل در ایران؛ موبایل‌های مسافری زیر تیغ رجیستری

سامانه همتا برخورد شدید خود با فروشندگان متخلف موبایل‌های مسافری را آغاز کرده است؛ روندی که می‌تواند خریداران موبایل را نیز در صورت عدم توجه به نحوه رجیستر شدن موبایل، تحت تاثیر قرار دهد. سامانه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۱

سامانه همتا برخورد شدید خود با فروشندگان متخلف موبایل‌های مسافری را آغاز کرده است؛ روندی که می‌تواند خریداران موبایل را نیز در صورت عدم توجه به نحوه رجیستر شدن موبایل، تحت تاثیر قرار دهد.

سامانه همتا گزارش داده است که از ۴ الی ۲۸ شهریور ماه بیشتر از ۳۰ هزار موبایل که با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند، شناسایی و مسدود کرده است. حجم عمده‌ای از این تخلفات از طریق سوء استفاده از «رویه مسافری» انجام شده است.

این سامانه همچنین تاکید کرده است که خریداران، از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*، پیش از خرید موبایل به نحوه رجیستر شدن دستگاه دقت نمایند: «ثبت تلفن همراه از طریق رویه مسافری، صرفا برای مصارف غیرتجاری مجاز بوده و هر زمان که هر تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، مسدود خواهد گردید.»

یک منبع آگاه در گفتگو با دیجیاتو تایید می‌کند که تصمیم برای برخورد قاطع با فروشندگان متخلفی که از روش مسافری برای فروش موبایل استفاده می‌کنند، آغاز شده است. بر اساس شنیده‌های دیجیاتو، تصمیم‌گیران می‌خواهند سوءاستفاده‌ها از روش مسافری را به پایان برسانند تا فقط همان شخصی که مسافر واقعی است و موبایل را وارد کرده، بتواند از دستگاه خود استفاده کند. با این حال برخی از خریدارانی که در روزهای گذشته موبایلی را از فروشگاه‌ها تهیه کرده‌اند هم تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته‌اند.

پیش از این گزارش‌های مختلفی در خصوص خرید و فروش پاسپورت افراد مسافر برای رجیستر کردن موبایل منتشر شده بود که حالا سامانه همتا می‌خواهد به همین روند پایان دهد. تحقیقات دیجیاتو نشان داده بود که به شکل میانگین، هر پاسپورت بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان برای رجیستر کردن موبایل خرید و فروش می‌شود.

بر اساس شنیده‌های دیجیاتو، امروز بازار علاءالدین به عنوان یکی از مراکز اصلی فروش موبایل در تهران، شرایط بسیار ملتهبی را سپری کرده است. از سوی دیگر فروشندگان نیز به این وضعیت معترض هستند. در این میان اگر قصد خرید موبایل دارید، در صورت رجیستر بودن دستگاه به شکل مسافری، در خرید خود دقت کنید چراکه اکنون عده‌ای از خریداران با مشکل قطع شدن آنتن موبایل خود مواجه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • امین قیاسی
    امین قیاسی | ۱ مهر ۱۳۹۸

    خسته نباشی امیر عزیز و ممنون برای سوژه خوبت??. خرید و فروش پاسپورت برای اینکار غیر قانونی نیست؟ حتی با اجازه مشتری؟ بعد به نظر شما این اعتصاب‌ها و شلوغ کردن‌های موبایل فروش‌ها به دلیل این تصمیماته؟

  • pars
    pars | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

    گناه اونی که میخره چیه . بنده مدت ها قبل از مثلا نمایندگی هواوی تو همون همکفت علائدین گوشی خریدم ولی مسافری ثبتش کردن البته گارانتی هواوی هم داشتا ولی ثبتش مسافری بود. بر فرض اگه الان داشتمش قطع میشد منی که به قیمت گارانتی دار هم خریدم متضرر میشدم. الان هم از دیجی کالا A10 خریدم 20 روز دیگه مهلت داره تا قطع بشه و کد فعال سازیش جعلیه و میگه غیرقانونیه ولی دیجی کالا گفت که تا قبل موعدش فعال میشه که تا الان که 10 روز گذشته فعال نشده

  • امیر
    امیر | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

    دو راه برای اینکه ما جوانان ایران به آرامش و سعادت برسیم هست. یکی فرار کردن از ایران و مهاجرته. راه دوم هم خودکشی و راحت شدنه. غیر از این دیگه راهی نیست که از این جهنم رها بشیم.

  • mahdi mc
    mahdi mc | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    من نظری راجع به این طرح ندارم فقط چیزی که امروز دیدم باعث شکّه شدنم شد، امروز یه سر به علاالدین و بازار موبایل زدم تصویری که دیدم فاجعه بود!
    حدود چند سال بود که نرفته بودم، اون موقع این دوتا پاساژ انقدر شلوغ بود که راه رفتن هم توش سخت بود ولی امروز چیزی شبیه یک مخروبه دیدم! از هر 5تا مغازه یه مغازه پر بود اونم 90% تعمیرات و 10% فروش! هنوزم باورش برام سخت بود!

  • Mohsen
    Mohsen | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

    بهاره به جای طرح رجیستری مسافرتی بگیم طرح حمایت از مافیای گوشی تلفن همراه!
    ضررش رو هم مصرف کننده باید از جیبش بده!
    خدا قوت، اگر هدفتون خون کردن دل مردم بوده تو این چهل سال، باید بگم کاملا موفق بودید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی