ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایده استارتاپ هندی دیجی پرکس؛ استفاده از واتساپ برای تحویل دارو به بیماران

دیجی پرکس یکی از استارتاپ‌های جدید هندی است که سازوکار خود را روی پلتفرم واتساپ بنا نهاده است. این استارتاپ ۷ ماهه، از طریق واتساپ دارو‌های مورد نیاز کاربران خود را به دست آن‌‌ها می‌رساند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

دیجی پرکس یکی از استارتاپ‌های جدید هندی است که سازوکار خود را روی پلتفرم واتساپ بنا نهاده است. این استارتاپ ۷ ماهه، از طریق واتساپ دارو‌های مورد نیاز کاربران خود را به دست آن‌‌ها می‌رساند.

نحوه فعالیت این استارتاپ نوپا بسیار خلاقانه است. بیماران می‌توانند از طریق واتساپ نسخه‌های خود را برای دیجی پرکس (Digi-Prex) ارسال کنند تا کارمندان این استارتاپ، دارو‌ها را تهیه کرده و به دست مشتریان و بیماران خاص برساند. پیام‌رسان واتساپ بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در هند دارد و به همین دلیل این پلتفرم برای این منظور انتخاب شده است.

علاوه بر دلیوری، دیجی پرکس با نظارت بر میزان و نحوه مصرف دارو‌ها توسط بیماران، آن‌ها را از زمان احتمالی اتمام داروی خود آگاه می‌سازد و داروی آن‌ها را به صورت منظم تا پایان دوره درمان در اختیارشان قرار می‌دهد. همچنین این استارتاپ با پیگیری روند درمان بیماران به آن‌‌ها کمک می‌کند تا پزشک مربوط با بیماری خود را بهتر پیدا کنند.

سمرت سیندی (Samarth Sindhi) خالق این استارتاپ می‌گوید سرویس دیجی پرکس به هزاران مشتری در حیدرآباد هند سرویس‌دهی می‌کند. او در رابطه با شیوه اداره این استارتاپ می‌گوید:

به جای این که ما در اینترنت به دنبال مشتری بگردیم، با همکاری با دکترها و داروخانه‌ها به مشتری‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم.

دیجی پرکس

دیجی پرکس به صورت مستقیم با توزیع کنندگان دارو همکاری می‌کند و دارو‌های خود را با قیمتی کمتر خریداری کرده و با ارائه تخفیف و قیمت پایین‌تر از داروخانه‌ها به دست مشتری (از طریق معرفی پزشکان) می‌رساند. آن‌ها سپس بخشی از درآمد‌هایشان را با این دکتر‌ها و داروخانه‌ها به اشتراک می‌گذارند. البته سیندی می‌گوید این کار بازدهی بسیار بالایی داشته و به خصوص برای افرادی که در محله‌های خارج شهر زندگی می‌کنند مفید بوده است.

یکی از بخش‌هایی که دیجی پرکس می‌خواهد آن را بهبود ببخشد، ایجاد بستری برای ارائه اطلاعات مناسب و کافی به بیماران است که باعث می‌شود بیماری خاص خود را بهتر بشناسند. همچنین آن‌ها قصد دارند تا بیماران با بیماری‌های خاص را برای یافتن دکتر‌های حاذق‌تر یاری کنند.

آقای سیندی می‌گوید به دلیل پرطرفدار بودن پیام‌رسان واتساپ در این کشور (با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر) این پلتفرم را برای این کار انتخاب کرده است تا بتواند در آینده سرویس دیجی پرکس را در اختیار همه مردم هند قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی