ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی را نجات داد

تا به حال قابلیت تشخیص سقوط (Fall detection) در اپل واچ سری 4، به خاطر نجات جان افراد زیادی در سراسر جهان مورد تقدیر قرار گرفته و اتفاقی که اخیرا برای «باب بردت» افتاده مثالی دیگر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

تا به حال قابلیت تشخیص سقوط (Fall detection) در اپل واچ سری 4، به خاطر نجات جان افراد زیادی در سراسر جهان مورد تقدیر قرار گرفته و اتفاقی که اخیرا برای «باب بردت» افتاده مثالی دیگر برای اثبات لزوم فعال کردن این قابلیت را به کاربران نشان می‌دهد.

داستان از این قرار است که «گیب بردت» به همراه پدرش باب تصمیم می‌گیرند برای دوچرخه سواری عازم کوهستان شوند اما باب پیش از رسیدن پسرش، سقوط بدی می‌کند. در پی این حادثه پیامی از طریق اپل واچ باب به آیفون پسرش ارسال شده و او را از این حادثه و مکان سقوط پدرش با خبر می‌کند.

تشخیص سقوط

اپل واچ از سری 4 به بعد به قابلیت تشخیص سقوط مجهز شده و در صورتی که کاربر سنی کمتر از 65 سال باشد این قابلیت به صورت خودکار برای او غیر فعال می‌شود. اما هر کسی می‌تواند در صورت نیاز آن را از روی اپ واچ که روی گوشی آیفونش نصب است فعال کند.

این قابلیت سقوط کاربر را تشخیص داده و در صورتی که فرد هشدار نمایش داده شده بر اثر تشخیص سقوط را غیر فعال نکند، به صورت خودکار با اورژانس یا سرویس‌های نجات تماس می‌گیرد. علاوه بر این اگر کاربر مشخصات کسی را تحت عنوان تماس اضطراری وارد کرده باشد بلافاصله بعد از سقوط پیامی به آن فرد نیز ارسال شده و او را از وقوع حادثه و محل آن با خبر می‌سازد.

در مورد باب بردت این قابلیت دقیقا همانطور که انتظار می‌رفت عمل کرد و حتی پیش از اینکه پسر او به محل حادثه برسد، عوامل امداد او را به بیمارستان انتقال داده بودند. به نظر می‌رسد حال باب خوب است و بر اساس گفته‌های پسرش، در صورت وجود نداشتن این قابلیت در اپل واچ او، حادثه مذکور می‌توانست عواقب بدی در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱ مهر ۱۳۹۸

    عالی بود????

مطالب پیشنهادی