ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از افزایش تعرفه های وارداتی مک پرو در امان ماند

بر اساس گفته‌های نماینده تجارت آمریکا، اپل می‌تواند بدون مواجه شدن با افزایش تعرفه های وارداتی قطعات مورد نیاز خود، اقدام به واردات آن‌ها کرده و به تولید مک پرو در آمریکا ادامه دهد. بر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

بر اساس گفته‌های نماینده تجارت آمریکا، اپل می‌تواند بدون مواجه شدن با افزایش تعرفه های وارداتی قطعات مورد نیاز خود، اقدام به واردات آن‌ها کرده و به تولید مک پرو در آمریکا ادامه دهد.

بر اساس این قانون جدید، ۱۰ قلم از لیست ۱۵ عددی قطعات مورد نیاز برای مک پرو، از تعرفه های وارداتی ۳۰ درصدی کلا‌های چینی به آمریکا معاف شده‌اند. البته همچنان مشخص نیست که ۵ قطعه باقیمانده چقدر بر قیمت نهایی مک پرو تاثیر می‌گذارند ولی با توجه به این که تعرفه‌های بیشتر اقلام این لیست با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند، نباید آن چنان شاهد افزایش قیمت نهایی محسوسی باشیم.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود که به دلیل مشکلات به وجود آمده میان مراودات تجاری آمریکا و چین، تمامی قطعات الکترونیکی وارد شده از چین با افزایش تعرفه های وارداتی روبرو می‌شوند و از این پس هر شرکت آمریکایی مجبور به پرداخت ۳۰ درصدی تعرفه‌ها خواهد شد. همچنین چندی پیش آقای ترامپ، درخواست اپل برای در امان ماندن از این افزایش تعرفه‌ها را نپذیرفته بود که واکنش اپل را نیز در پی داشت.

لغو تعرفه های وارداتی مک پرو

البته پیشتر نیز گزارشاتی مبنی بر منصرف شدن اپل از تولید مک پرو در آمریکا به گوش رسیده بود و گفته می‌شد اپل در نظر دارد تا تولد مک پرو را به چین منتقل کند. ولی تیم کوک مدیرعامل اپل در آخرین جلسه خود با سهام‌داران از علاقه این کمپانی به ادامه تولید مک پرو در آمریکا خبر داده بود. همچنین او خاطرنشان کرده بود که برای این منظور، قصد دارد ظرفیت تولیدات را نیز افزایش دهد.

با توجه به تجدید نظر ترامپ در این رابطه و حواشی پیش آمده حول این موضوع، ترامپ گفت:

با توجه به رابطه دوستانه‌ای که میان من و تیم کوک برقرار است، به این نتیجه رسیده‌ام که باید به این کمپانی کمک کنم.

با وجود این که اپل همچنان می‌خواهد مک پرو را در آمریکا تولید کند، همچنان تعرفه های وارداتی می‌توانند ضربه سختی به اپل وارد کنند، زیرا بسیاری از قطعات مورد نیاز اپل همچنان نیازمند پرداخت ۳۰ درصدی تعرفه هستند. با این وجود اپل در این قضیه تنها نیست و با توجه به رای صادر شده اخیر، تعرفه های وارداتی برای دیگر تولید کننده‌های کامپیوتر‌های شخصی نیز برداشته شده است.

داستان میان آمریکا و چین به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. به همین دلیل باید دید چند کمپانی بزرگ و کوچک از این مراودات ضربه خواهند خورد یا کدام کشور از مواضع خود کوتاه خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی