ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از برکناری مدیر اجرایی نیسان تا عدم عرضه نسل دوم بی ام و i3

با اتمام نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 فرصت برای مخابره اخبار تکمیلی تر خودروسازان بزرگ جهانی مهیا شده است که در ادامه قصد داریم به چند مورد از آنها بپردازیم با دیجیاتو همراه باشید. نیسان با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵

با اتمام نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 فرصت برای مخابره اخبار تکمیلی تر خودروسازان بزرگ جهانی مهیا شده است که در ادامه قصد داریم به چند مورد از آنها بپردازیم با دیجیاتو همراه باشید.

نیسان با وجود معرفی نسل جدید یکی از پر طرفدارترین محصولات خود یعنی نیسان جوک که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد هفته را با آرامش به پایان نرساند. به نظر می رسد حواشی این خودروساز ژاپنی پس از دستگیری و برکناری مدیرعامل آن یعنی کارلوس گون در سال گذشته به پایان نرسیده و خبر از برکناری هیروتو ساکاوا (Hiroto Saikawa) مدیر اجرایی این شرکت توسط هیئت مدیره نیسان به گوش می رسد. طبق گزارشات منتشر شده ساکاوا دیگر قربانی فساد مالی شرکت نیسان بوده و در حدود 680 هزار دلار از سهام نیسان را پس از کسر مالیات به طور غیرقانونی دریافت کرده است.

خبر بعدی مربوط به هموطن نیسان یعنی تویوتا است که از پلت فرم جدید خود با نام GA-B پرده برداری کرده است. قرار است در سال آینده میلادی این پلت فرم در محصولات کوچک تر تویوتا همچون نسل جدید تویوتا یاریس استفاده شود. این شرکت از تعلیق مک فرسون در بخش جلو و تعلیق مولتی لینک یا یک تکه مجهز به میل پیچشی بسته به مدل خودرو در این پلت فرم استفاده کرده است.

پلت فرم جدید تویوتا ویژگی های اسپرتی بیشتری به علت قرار گیری صندلی با ارتفاع پایین، اورهنگ های کوچک و قرار گیری لاستیک ها در دورترین حالت ممکن نسبت به یکدیگر خواهد داشت. این پلت فرم بر پایه پلت فرم ماژولار TNGA ساخته شده است. در حال حاضر تویوتا از پلت فرم GA-K در کمری، RAV4، Kluger و GA-L در لکسوس LC، LS و GA-N در مدل Crown استفاده می کند.

2020-honda-e-prototype

سومین خبر هفته نیز مربوط به یک خودروساز ژاپنی یعنی هونداست که با معرفی مدل نهایی هاچبک برقی خود یعنی هوندا E امید بسیار زیادی به این مدل بسته است تا با فروش 10 هزار دستگاهی در اروپا بتواند میانگین تولید گازهای سمی C02 تمامی محصولات خود را در این قاره به 95 گرم در هر کیلومتر برساند.

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا اگر خودروسازی میانگین تولید C02 محصولات خود را به 95 گرم در هر کیلومتر کاهش ندهد از سال آینده میلادی با جریمه های سنگین مجازات خواهد شد.

به همین دلیل هوندا امید بسیار زیادی به این هاچبک برقی با طراحی مدرن کلاسیک بسته است و اعلام کرده که 40 هزار درخواست خرید برای این مدل دریافت کرده است. هوندا E در دو مدل با موتورهای برقی به قدرت 134 و 151 اسب بخار نیرو تولید می شود. این خودرو از یک بسته باتری به ظرفیت 35.5 kWh و برد حرکتی معادل 220 کیلومتر بر اساس سیکل WLTP برخوردار است .

نیسان

آخرین خبر هفتگی نیز به بی ام و و اولین محصول برقی این شرکت یعنی i3 تعلق می گیرد. مدیر فروش و مارکتینگ بی ام و یعنی پیتر نوتا (Pieter Nota) خبر از عدم عرضه نسل دوم i3 داد. او ضمن اشاره به این موضوع که i3 ایده ساخت یک خودرو برقی را در ذهن طراحان بی ام و زنده کرده است اعلام کرد که بی ام و قصد دارد تا مدل های اصلی و محبوب خود را به صورت تمام برقی به مشتریان عرضه کند.

البته i3 طول عمر بیشتری به نسبت دیگر محصولات این شرکت خواهد داشت. اولین بار بی ام و i3 را در سال 2013 عرضه کرده است و هرساله با تغییرات کوچک اما موثر همچون افزایش ظرفیت باتری و قدرت بیشتر این خودرو را روانه بازار ساخت. بی ام و در این مدت توانست 150 هزار دستگاه خودرو برقی به فروش برساند و در آینده نزدیک باید شاهد عرضه شاسی بلند برقی این شرکت با نام ix3 و سدان i4 باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی