ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه بلاک چین
تکنولوژی

درآمد‌ حاصل از تکنولوژی بلاک چین تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، درآمد‌حاصل از تکنولوژی بلاک چین تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال می‌رسد. البته این پیش‌بینی‌ها که توسط سازمان Global Market Insight صورت گرفته است، کمی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، درآمد‌حاصل از تکنولوژی بلاک چین تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

البته این پیش‌بینی‌ها که توسط سازمان Global Market Insight صورت گرفته است، کمی محتاطانه بوده و تحقیقات مشابه در این زمینه نشان می‌دهد که بعد‌ از گذراندن یک دهه بی اعتمادی نسبت به تکنولوژی بلاک چین، صاحبان پروژه‌ها استفاده از این تکنولوژی را برای پیشرفت کار خود انتخاب خواهند کرد و درآمد‌های حاصل از این تکنولوژی به ۶۰ میلیارد دلار در همین بازه خواهد رسید.

طبق این تحقیقات، سازمان‌های اقتصادی به عنوان پیش‌برنده این تکنولوژی به شمار می‌روند و انتظار می‌رود که استفاده از تکنولوژی بلاک چین در این زمینه به رشد چند برابری برسد. همچنین محققین باور دارند که این تکنولوژی بخش بزرگی از حواله‌های بین‌المللی را نیز تحت کنترل خود در خواهد آورد. از دیگر کاربرد‌های این تکنولوژی می‌توان به تشخیص هویت و ردیابی مشتریان، سند سازی و ضبط مدارک و خلق سیستم‌های امنیتی بر پایه تکنولوژی بلاک چین اشاره کرد.

تکنولوژی بلاک چین

همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک پذیر نیز علاقه زیادی به استفاده از این تکنولوژی نشان داده‌اند و انتظار می‌رود که پس از سرمایه‌گذاری‌های اولیه که به صورت داوطلبانه صورت گرفت، شاهد رشد سرسام‌آوری در این زمینه نیز باشیم.

انتظار می‌رود که از تکنولوژی بلاک چین در سیستم‌های تشخیص هویت دیجیتال نیز  استفاده شود. به عنوان مثال این نوع استفاده توسط بسیاری از استارتاپ‌های ارز دیجیتالی نظیر Selfkey، Humaniq و Civic توصیه شده است. نوعی دیگری از کاربرد‌های تکنولوژی بلاک چین که توسط محققین پیش‌بینی شده، تولید اپلیکیشن عنوان شده است. به گفته آن‌ها، این نوع استفاده تا ۸۵ درصد می‌تواند بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ رشد کند، اما تا کنون این نوع استفاده‌ها گسترش زیادی پیدا نکرده‌اند.

سیستم‌های سلامتی که وابسته به دسته‌بندی و نگه‌داری اطلاعات هستند نیز از دیگر بستر‌های کاربرد‌ی این تکنولوژی به حساب می‌آیند که محققین انتظار دارند تا سال ۲۰۲۴ فعالیت آن‌ها دو برابر شود.

تکنولوژی بلاک چین فیسبوک

با این حل تکنولوژی بلاک چین بدون انتقاد نبوده و منتقدین باور دارند که در بیشتر مواقع استفاده از این تکنولوژی ضروری نبوده است، ولی تجربه ساخت جامعه‌های غیر متمرکز مالی باعث شده است تا توجه شرکت‌های بزرگ نظیر فیسبوک نیز به این تکنولوژی جلب شود.

انتظار می‌رود که با عرضه ارز دیجیتال فیسبوک (لیبرا) بیش از ۲ میلیارد کاربر به مجموعه کاربران ارز‌های دیجیتالی اضافه شود و تا سال ۲۰۲۴ به صورت سالانه ۲۸۰ میلیون دلار درآمدزایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی