ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

World of Horror
ویجیاتو - بازی

طراحی بازی ترسناک در محیط Paint توسط دندانپزشک لهستانی

دندانپزشکی لهستانی با استفاده از ابزارهای ابتدایی مایکروسافت پِینت یک بازی ترسناک و مهیج طراحی کرده است. این بازی که World of Horror (جهان ترس) نام دارد، توسط دکتر Pawel Kozminski طراحی شده و شامل پنج داستان کوتاه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

دندانپزشکی لهستانی با استفاده از ابزارهای ابتدایی مایکروسافت پِینت یک بازی ترسناک و مهیج طراحی کرده است.

این بازی که World of Horror (جهان ترس) نام دارد، توسط دکتر Pawel Kozminski طراحی شده و شامل پنج داستان کوتاه است که در یک دهکده ساحلی ژاپنی جریان دارند. پخش دائمی موزیکی ۸ بیتی کمی روی اعصاب است اما تطابق خوبی با طراحی بصری بازی دارد.

ظاهر شدن هیولاهایی عجیب و غریب از دریا در دهه ۱۹۸۰ میلادی ساکنان این دهکده را دچار جنون می کند. شهروندان یکی یکی در حال مفقود شدن هستند، شیاطین خیابان ها را به تسخیر خود درآورده اند و سرآشپزهای ژاپنی اجزای بدن شهروندان را سرو می کنند. وظیفه شما در بازی این است که آرامش خود را حفظ کرده و قبل از نابودی شهر یا کشته شدن به دست هیولاها، هر ۵ مرحله را تمام کنید.

نکته جالب اینجاست که برخلاف استودیوهای بزرگ که گیم ها را با استفاده از برنامه های سفارشی و موتورهای بازی‌سازی طراحی می کنند، دکتر Kozminski دنیای غنی این بازی را با استفاده از پینت و در قالب تصاویر یک بیتی سیاه و سفید توسعه داده است. Kozminski در این باره می گوید:

تصویرسازی در پینت الهام بخش و تا حدودی آرامش بخش است. محدودیت های این برنامه خلاقیت شما را تحریک می کند که به نوبه خود قابل توجه است. به نظرم تصاویر سیاه و سفید یک بیتی نزدیکترین چیزی است که احساسی شبیه کمیک بوک ها را در من برمی انگیزد.

علاقه Kozminski به سناریوهای هراس انگیز در کتابی به نام «ده داستان ترسناک برتر» از «مایکل کاکس» ریشه دارد که در نوجوانی آنرا مطالعه کرده بود. علاقه به داستان های ترسناک و کمیک بوک ها منجر به خلق این بازی شده است.

World of Horror

در داستان های سرایی های مدرن کارگردان یا نویسنده با پهنان کردن هیولای اصلی  به مخاطب اجازه می دهد ظاهر یا کاراکتر او را در ذهن خود خلق کند. دندانپزشک لهستانی هم در روایت World of Horror از همین رویکرد استفاده کرده، هرچند با روشی متفاوت:

در هر سکانس تنها جزییات اصلی نمایش داده می شود و پر کردن جاهای خالی بر عهده خود شما قرار دارد. به نظرم هر کس آن چیزی را در بازی می بیند که بیشترین هراس را از آن دارد و همین عامل مردم را به سوی این بازی می کشاند.

بازی World of Horror در پاییز سال جاری برای پلی استیشن ۴، سوییچ و استیم منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alirezas۱
    alirezas۱ | ۱ مهر ۱۳۹۸

    دست مریزاد ⁦?️⁩?

مطالب پیشنهادی