ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقایسه آیفون های XS، X و ۱۱ پرو
تکنولوژی

شکست آیفون ۱۱ پرو از آیفون XS در تست سرعت [تماشا کنید]

آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو روی کاغذ از چیپستی بهره می برند که ۲۰ درصد سریعتر از تراشه مدل XS است اما ظاهرا در دنیای واقعی شرایط به گونه دیگری است. در تست راه اندازی اپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۳

آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو روی کاغذ از چیپستی بهره می برند که ۲۰ درصد سریعتر از تراشه مدل XS است اما ظاهرا در دنیای واقعی شرایط به گونه دیگری است.

در تست راه اندازی اپ که این اواخر در یوتیوب محبوب شده، مجموعه ای از اپلیکیشن ها طی دو مرحله به صورت متوالی روی گوشی اجرا می شوند. اپ های مرحله اول قدرت خالص آیفون ها را سنجیده و در مرحله دوم عملکرد دستگاه در باز نگه داشتن برنامه در مموری محک می خورد. در صورتی که دستگاه بتواند همه اپ ها را یکباره در رم نگه دارد، در مرحله دوم جلو می افتد در غیر این صورت باید همه آنها از نو راه اندازی شوند.

هرچند مقایسه اجرای برنامه های یکسان در گوشی‌ها کارایی واقعی آنها را با قطعیت نشان نمی دهد اما قابل اعتمادتر از امتیاز بنچمارک هایی نظیر انتوتو و گیک‌بنچ به نظر می رسد. در ویدیویی که با همین روش به مقایسه آیفون های XS، X و ۱۱ پرو پرداخته، مدل سال گذشته پرچمدار جدید اپل را با اختلاف چند ثانیه ای پشت سر می گذارد.

در دور اول آیفون ۱۱ پرو با اختلاف یک ثانیه ای XS را پشت سر گذاشته اما فرسنگ ها با مدل X فاصله دارد. در پایان دور دوم اما آیفون XS برنامه های در حال اجرای بیشتری را در مموری نگه داشته و رقابت را در ۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه به پایان می رساند. این در حالی است که به خط پایان رسیدن آیفون ۱۱ پرو و مدل X به ترتیب ۵ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه طول کشیده است.

نکته جالب اینجاست که هر سه مدل از حافظه رم ۴ گیگابایتی بهره می برند و دلیل باقی ماندن برنامه های بیشتر در مموری آیفون XS مشخص نیست؛ هرچند وجود باگ های نرم افزاری در iOS 13.0 یکی از دلایل احتمالی این مساله است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی