ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رونمایی از کامیون و مینی بوس شیلر توسط بهمن دیزل در شرایط تحریم صنعت خودروسازی

گروه خودروسازی بهمن که شامل بخش های متعددی می شود، به تازگی در بخش دیزلی خود (بهمن دیزل) دست به نوآوری زده است و در شرایط سخت تحریم، برندی ایرانی را به اسم شیلر (برگرفته ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

گروه خودروسازی بهمن که شامل بخش های متعددی می شود، به تازگی در بخش دیزلی خود (بهمن دیزل) دست به نوآوری زده است و در شرایط سخت تحریم، برندی ایرانی را به اسم شیلر (برگرفته از دره ای به همین نام در مریوان) معرفی کرده تا به واسطه آن به تولید خود در بخش دیزلی بازار ادامه دهد.

نخستین محصولات شیلر که روز گذشته معرفی شدند، یک کامیونت سبک 6 تن با قابلیت استفاده در زمینه های کاری مختلف از یخچال و حمل نوشابه گرفته تا نصب تجهیزات آتش نشان، خودرو بر و....و یک مینی بوس 18 نفره با قابلیت تغییر چیدمان صندلی ها هستند که از نظر ظاهری مشابه با خودروهای دیگر گروه بهمن دیزل نظیر مینی بوس ایسوزو سحر و کامیونت ایسوزو NKR77 به نظر می رسند، با این حال از نظر مشخصات فنی با خودروهای کاملا متفاوتی روبرو هستیم، برای مثال هر دو مدل از موتور ساخت کامینز با حجم 3.8 لیتر و قدرت 141 اسب بخار نیرو می گیرند و یارای تولید 440 نیوتن متر گشتاور را در دورهای پایین دارند. همچنین بهمن دیزل در همکاری با قطعه سازان قطعاتی چون اتاق، تریم، چراغ ها، اکسل و… را در محصولات شیلر داخلی سازی کرده است.

شیلر

قابلیت شیب روی بیش از 50 درصد، قابلیت تولید مدل ویژه و 4X4 از کامیونت با شیب پیمایی بالاتر، سطح استاندارد آلایندگی یورو 5، ترمزهای بادی، تست یکصد هزارکیلومتری کامیونت در شرایط تحمل اضافه بار، شعاع گردش مناسب استفاده شهری (6.45 متر)، بهره گیری از کولر مجزای راننده و سرنشینان برای مینی بوس و بسیاری موارد دیگر در زمان طراحی این دو خودرو لحاظ شده اند تا بهمن دیزل به حفظ سهم بازار قابل توجه خود در بازار خودروهای دیزلی کشورمان امیدوار باشد.

جالب آنکه علیرغم قیمت حدود 270 میلیونی کامیون 6 تن شیلر، تمامی ظرفیت خطوط تولید بهمن دیزل تا پایان سال توسط شرکت های داخلی پیش خرید شده است که این امر می تواند نشان دهنده بازار تشنه خودروهای تجاری سبک در ایران باشد.

شیلر

قیمت مینی بوس شیلر نیز کمتر از 400 میلیون تومان اعلام شده است و به گفته مدیران بهمن موتور، تست مجموعه قوای محرکه این خودرو در بازه دمای وسیع منفی 20 تا + 52 درجه سانتی گراد نشان می دهد که این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای مونتاژی یا وارداتی، انطباق زیادی با شرایط اقلیمی کشورمان دارد.

گفتنی است که بهمن موتور از داخلی سازی حدود 55 درصدی خودروهای شیلر خبر می دهد و امیدوار است تا با تلاش بیشتر بتواند عمق داخلی سازی این خودروهای تجاری را تا حدود 70 درصد افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • curious
    curious | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

    فقط متاسف شدم برای مدیران خرافاتی این شرکت که اون جوانک رو مجبور کردن اونطور ضایع اسپند دود کنه
    تا حالا کسی دیده مدیران بنز جلوی یکی از محصولات جدیدشون ایپند دود کنن یا خون نجس یک حیوان رو بمالن به جلوی و عقب ماشین؟
    بفهمین چرا دائم ما جهان سومی ها داریم درجا می زنیم

    • molavy
      molavy | ۱ مهر ۱۳۹۸

      هم این خون مالیدن کار درستی نیست هم اون عده ای که سگ و گربه نجس رو بغل میکنن و باهاش زندگی میکنند و تو رخت خواب میبرنش

مطالب پیشنهادی