ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیکیا تا سال 2020 بیشتر از مقدار نیازش انرژی تجدید پذیر تولید می‌کند

کمپانی‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری‌های کلان روی انرژی های تجدید پذیر ادامه می‌دهند، اما احتمالا تعداد کمی از آنها ادعای رسیدن به حد تولید بیش از نیازشان را دارند. به نظر این مساله در مورد آیکیا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

کمپانی‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری‌های کلان روی انرژی های تجدید پذیر ادامه می‌دهند، اما احتمالا تعداد کمی از آنها ادعای رسیدن به حد تولید بیش از نیازشان را دارند. به نظر این مساله در مورد آیکیا (IKEA) صدق نمی‌کند چرا که اخیرا هولدینگ Ingka اعلام کرده که آیکیا تا پایان سال 2019 بیش از ظرفیت مصرفی فروشگاه‌هایش انرژی تجدیدپذیر تولید خواهد کرد.

این شرکت تولید مبلمان و وسایل منزل در دهه گذشته حدود 2.8 میلیارد دلار در حوزه انرژی‌های خورشیدی و بادی سرمایه‌گذاری کرده است و به گزارش رویترز قصد دارد به تامین هزینه تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر ادامه دهد که خرید سهام مزرعه‌های خورشیدی آمریکا از آن جمله هستند.

آیکیا

این کمپانی برای ارائه پنل‌های خورشیدی خانگی تا سال 2025 برنامه ریزی کرده است. در نهایت این شرکت قصد دارد که فعالیت‌های خود را به صورت حداکثری تا سال 2030 با محیط زیست سازگار کند.

شاید زمانبندی آیکیا برای اعلام این موضوع چندان هم تصادفی نباشد. مثل گوگل، آمازون و شرکت‌های دیگر، آیکیا هم قصد کرده از جنبش جهانی اقلیمی (Global Climate Strike) و برنامه Climate Action Summit سازمان ملل استفاده کرده تا حسن نیت خود را نشان دهد.

در واقع شاید بتوان گفت که این حرکت آیکیا با اهداف کاملا خیرخواهانه نبوده و مصالح شرکت نیز در آن لحاظ شده است. با این اوصاف احتمالا شاهد در پی گرفتن چنین سیاست‌هایی از سوی کمپانی‌های بزرگ دیگر هم خواهیم بود تا جهت‌گیری‌های خنثای خود را کنار گذاشته و بیشتر در زمینه مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی اقداماتی انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی