ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین نمایندگان خود را در 100 کمپانی خصوصی مستقر می‌کند

شهر هانگژو که برترین هاب تکنولوژی در چین به شمار می‌آید برنامه‌هایی برای همکاری مقامات دولتی با 100 کمپانی معتبر تجارت الکترونیکی از جمله علی‌بابا دارد. چنین اقدامی احتمالا در آینده نگرانی‌های ناشی از افزایش ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

شهر هانگژو که برترین هاب تکنولوژی در چین به شمار می‌آید برنامه‌هایی برای همکاری مقامات دولتی با 100 کمپانی معتبر تجارت الکترونیکی از جمله علی‌بابا دارد. چنین اقدامی احتمالا در آینده نگرانی‌های ناشی از افزایش دخالت دولت در این حوزه را افزایش خواهد داد.

این اقدام تاکید می‌کند که دولت چین و مقامات حزبی بیشتر و بیشتر وارد بخش خصوصی می‌شوند و این روند در حالی رو به افزایش است که دولت این کشور در میانه جنگ تجاری همه جانبه با ایالات متحده قرار گرفته است.

هانگژو

هانگژو که شرکت بزرگ علی بابا هم در آن بنا شده، قرار است مقامات دولتی را برای کار با 100 شرکت استان شرقی ژجیانگ منتصب کند. در این برنامه که به عنوان وسیله‌ای برای ارتقای صنعت تولید پایه‌گذاری شده، نامی از این 100 شرکت برده نشده است اما رسانه‌های دولتی گزارش کرده‌اند که نام علی بابا و شرکت تولید اتومبیل Zhejiang Geely Automobile Holdings در این لیست وجود دارد.

علی بابا در این رابطه اعلام کرده که برنامه مذکور تداخلی با عملکرد فعلی این شرکت نخواهد داشت. آن‌ها در بیانیه‌شان گفته‌اند:

ما متوجه مقصود این برنامه هستیم و می‌دانیم که هدف آن پرورش محیط تجاری بهتر برای پشتیبانی از کسب و کارهای شهر هانگژو است. نمایندگان دولت به عنوان پلی با بخش خصوصی عمل می‌کنند و دخالتی در روند کار شرکت نخواهند داشت.

مدت زیادیست که شرکت های بزرگ چینی باید در دفاتر خود بخش ویژه ای برای گزارش دهی به مقامات دولتی داشته باشند. با اینکه تشکیل این بخش تا به حال بیشتر فرمالیته به نظر می‌رسیده اما کارگزاران خارجی اعلام کرده‌اند که طی سال‌های اخیر بارها تحت فشار قرار گرفته‌اند تا به نمایندگان احزاب اجازه دخالت بیشتر در عملیات درون سازمانی خودشان بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ مهر ۱۳۹۸

    طبق معمول باز حق با آمریکا بود

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱ مهر ۱۳۹۸

    چین هم کشور گل بلبله ها یعنی چی اقا بالاسر برای شرکت ها گذاشتن و حتما هم امنیت خریداران محصولات این شرکت هارو هم حفظ خواهند کرد

مطالب پیشنهادی