ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

تغییر ناگهانی مواضع هواوی؛ میت ۳۰ پرو بوت لودر باز نخواهد داشت

در مراسم پرسش و پاسخ معرفی خانواده میت ۳۰، ریچارد یو (مدیرعامل هواوی) از باز بودن بوت لودر این گوشی‌ها خبر داد. این کار باعث می‌شد تا کاربران بتوانند برنامه‌های مربوط به گوگل یا همان ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

در مراسم پرسش و پاسخ معرفی خانواده میت ۳۰، ریچارد یو (مدیرعامل هواوی) از باز بودن بوت لودر این گوشی‌ها خبر داد. این کار باعث می‌شد تا کاربران بتوانند برنامه‌های مربوط به گوگل یا همان GApps را روی این گوشی‌ها نصب کنند. اما ظاهرا هواوی از این تصمیم پشیمان شده و قرار است پرچمداران جدیدش با بوت لودر بسته (قفل) عرضه شوند.

هواوی برای راضی نگه داشتن مشتریان خود، قرار بود از ابتدا بوت لودر گوشی‌های سری میت ۳۰ را باز بگذارد تا کاربران بتوانند برنامه‌های مورد نیاز خود را به سادگی روی این گوشی‌ها نصب کنند و هر بلایی که دوست دارند سر گوشی خود بیاورند و انواع و اقسام رام‌های مختلف را روی گوشی خود فلش کنند. در داستان هواوی، باز بودن بوت لودر با توانایی نصب برنامه‌های گوگل قرین می‌شد چرا که این کشور به دلیل مراودات اخیر واشنگتن و پکن، نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند.

بوت لودر
میت 30

به همین دلیل هواوی تصمیم گرفته است که عطای باز بودن بوت لودر را به لقایش بخشیده و گوشی‌های سری میت ۳۰ را با بوت لودر بسته عرضه کند. باید دید این کار چقدر به میزان فروش این گوشی‌های قدرتمند لطمه وارد می‌کند. گفتنی است که کاربران چینی به دلیل در دسترس نبودن سرویس‌های گوگل در این کشور، به این سبک از گوشی‌ها عادت کرده‌اند. با این حال واداشتن کاربران غربی و بین المللی به کنار آمدن با این مشکلات غیر ممکن است.

البته هواوی گفته در صورتی که این شرکت از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود، با یک بروز رسانی آنی این گوشی‌ها را به برنامه‌های گوگل مجهز می‌کند. حتی چندی پیش هواوی مدعی شده بود که حاضر است با هر کشوری که می‌خواهد از تجهیزات و دستگاه‌های این کمپانی استفاده کند، قرارداد ضد جاسوسی امضا کند.

هواوی گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را به عنوان سکوی پرتابی برای رسیدن به رکورد فروش ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند می‌دید تا بتواند سامسونگ را به زیر بکشد و رتبه اول را به خود اختصاص دهد. اما با توجه به منع آن‌ها در استفاده از GApps، شاید این رویا هم به باد رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • cybamin
    cybamin | ۱ مهر ۱۳۹۸

    شاید یه تولیدکننده عالی تجهیزات مخابراتی باشه، ولی یه گوشی‌ساز خوب نیست. کلا سیاست‌های درستی هم نداره.
    دوستانی که طرفداری هوآوی را در این زمینه میکنند، اطلاع ندارند که دسترسی به گوگل پلی و سرویسهای گوگل مقداری با هم فرق داره، در واقع بسیاری بسیاری از اپ ها بدون سرویس های گوگل غیرقابل استفاده هستند. یعنی نه می‌توانند نقشه نشان دهند، نه پوش نوتیفکیشن بفرستند، نه مکان‌یابی کنند و... .کسانی که گوشیهای قدیم نوکیا ایکس را خریده بودند میفهمند چه دردیه.

    • FARDIN
      FARDIN | ۲ مهر ۱۳۹۸

      گوشی ساز خیلی خوبیه و بنظر من تنها برندی که داره از خودش خلاقیت نشون میده و همیشه هم ایده داره اما این تحریم ها داره زمین گیرش میکنه سرعت صعودش خیلی بالا بود دمش گرم واقعا

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱ مهر ۱۳۹۸

    مگه نمیشه خود خریدار نرم افزار های گوگل رو روش نصب کنه؟!!

  • Khan
    Khan | ۱ مهر ۱۳۹۸

    خب به درد عمه اش میخوره دیگه. مگه اینکه توی همون چین بفروشه

مطالب پیشنهادی