ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از چیپست میان‌رده اگزینوس ۹۶۱۱

سامسونگ از جدیدترین چیپست میان‌رده خود به نام اگزینوس ۹۶۱۱ رونمایی کرد. این چپست با اندکی بهبود در میزان فرکانس‌های CPU و GPU نسبت به مدل قبلی ۹۶۱۰ به بازار عرضه خواهد شد. چیپست اگزینوس ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سامسونگ از جدیدترین چیپست میان‌رده خود به نام اگزینوس ۹۶۱۱ رونمایی کرد. این چپست با اندکی بهبود در میزان فرکانس‌های CPU و GPU نسبت به مدل قبلی ۹۶۱۰ به بازار عرضه خواهد شد.

چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ بر پایه لیتوگرافی ۱۰ نانومتری مشابه نسل قبلی خود ساخته شده است. این چیپست از دو هسته Cortex A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی و از چهار هسته Cortex A53 با حداکثر فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد که بر پایه معماری ۶۴ بیتی تولید می‌شود. همچنین این چیپست مانند نسل قبلی خود از یک پردازنده گرافیکی Mali -G72 MP3 GPU استفاده می‌کند که تنها تفاوت آن با مدل اگزینوس ۹۶۱۰ در میزان فرکانس آن است. همه این‌ها بهبود‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که بازی‌ها و برنامه‌های خود را با سرعت بیشتری اجرا کرده و از آن‌ها لذت بیشتری ببرند.

هوش مصنوعی این چیپست نیز پیشرفت چشمگیری داشته و به کاربران توانایی خلق تصاویر قابل رقابت با دوربین‌های حرفه‌ای را می‌دهد. در اگزینوس ۹۶۱۱ از یک موتور هوش مصنوعی استفاده شده که شامل یک واحد پردازشی تصاویر می‌شود. این واحد با کمک یادگیری عمیق (Deep Learning) کیفیت عکس‌های ثبت شده را بهبود می‌بخشد.

اگزینوس ۹۶۱۱

همچنین این چیپست، به کمک پردازشگر‌های سیگنال دیجیتال و موتور شبکه عصبی قدرت مضاعفی به واحد پردازش تصاویر می‌بخشد. این واحد می‌تواند سیگنال‌های آنالوگ تصاویر را آنالیز کرده و و اجسام و صحنه‌ها را تشخیص دهد که باعث می‌شود کاربران تجربه‌ برتری از تصاویر ثبت شده داشته باشند. این واحد همچنین با جمع‌آوری اطلاعات از عکس‌های ثبت شده، می‌تواند تنظیمات عکس مانند نوردهی، تعادل سفیدی، غلظت رنگ و کنتراست را به صورت خودکار تنظیم کند.

همچنین قابلیت هوشمند تشخیص عمق نیز کاربران را در گرفتن پرتره‌های باکیفیت یاری خواهد کرد. اگزینوس ۹۶۱۰ از دوربین‌های ۳ گانه با چینش واید، اولترا واید و تله فوتو نیز پشتیبانی می‌کند. این چیپست به مودم LTE نیز مجهز شده که می‌تواند با سرعت‌های ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه برای آپلود، اقدام به انتقال داده کند.

این چیپست از WiFi به همراه بلوتوث نسخه ۵ و رادیو نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین از سیستم‌های موقعیت‌یابی GPS، GLONASS، BeiDou و Galileo برای مکان‌یابی کاربران بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی