ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان سلامت جهانی تانزانیا را به پنهانکاری در مورد ابولا متهم کرد

سازمان سلامت جهانی (WHO) در بیانیه‌ای دولت تانزانیا را به پنهان کردن عمدی اطلاعات مرتبط با پرونده‌های مشکوک به ویروس ابولا که احتمال می‌رود از کنگو به این کشور منتقل شده متهم کرد. بر اساس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سازمان سلامت جهانی (WHO) در بیانیه‌ای دولت تانزانیا را به پنهان کردن عمدی اطلاعات مرتبط با پرونده‌های مشکوک به ویروس ابولا که احتمال می‌رود از کنگو به این کشور منتقل شده متهم کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست این اتهامات در پی چندین گزارش ناکافی در مورد پرونده‌های مشکوک در سراسر کشور متوجه مقامات تانزانیا شده است. گزارشاتی که واشنگتن پست به آن‌ها اشاره می‌کند از دارالسلام پایتخت تانزانیا شروع شده و WHO می‌گوید که مقامات این شهر از ارائه اطلاعات آزمایشات خون به آن‌ها خودداری و اعلام کرده‌اند که ویروس ابولا از بین رفته است.

در واقع سازمان سلامت جهانی گزارشاتی غیر رسمی در مورد پزشک 34 ساله‌ای که از اوگاندا بازگشته بود، دریافت کرد. این پزشک اخیرا در دارالسلام درگذشت و نتیجه آزمایش ابولا روی او مثبت بوده در حالی که این آزمایش روی فرد دیگری نتیجه منفی را نشان داده است. مورد سومی هم وجود دارد که وضعیت آن نامشخص است.

ویروس ابولا

در بیانیه WHO آمده:

داده‌های کلینیکی، نتایج تحقیقات، تماس‌های احتمالی و تست‌های آزمایشگاهی برای تشخیص‌های مختلف، با WHO در میان گذاشته نشده است. در صورتی که در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی برای این سازمان ضرورت زیادی دارد تا قادر به ارزیابی کامل از ریسک ناشی از رویدادهای این چنینی باشد. اطلاعات ناکامل و ناکافی ارائه شده توسط مقامات تانزانیا چالش زیادی در این پروسه پیش روی ما می‌گذارد.

در گزارش واشنگتن پست همچنین اشاره شده که تانزانیا هیچوقت در گذشته هم اطلاعاتی از موردهای احتمالی ابولا گزارش نکرده و با توجه به رونق زیاد صنعت توریسم در این کشور، پراکنده شدن ویروس ابولا عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

انتشار ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو از آگوست 2018 آغاز شد و با 3 هزار مورد گزارش شده، منجر به مرگ 2100 نفر در این کشور شد. این ویروس فعلا در دو ایلات کنگو مهار شده و استفاده از داروهای جدید و اثربخش‌تری برای درمان آن در دستور کار این کشور قرار گرفته. با این حال WHO موارد بالقوه این بیماری را تا چین و دبی هم دنبال کرده و مواردی مشکوک به ابولا در این کشورها یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی