ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روشن شدن سرنوشت مک پرو؛ ورک استیشن اپل در آمریکا تولید می‌شود

به دنبال معاف شدن اپل از پرداخت تعرفه‌های وارداتی قطعات مک پرو به آمریکا، این کمپانی قصد دارد به زودی خط تولید ورک استیشن خود را در آستین ایالت تگزاس راه‌اندازی و همانند نسل گذشته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

به دنبال معاف شدن اپل از پرداخت تعرفه‌های وارداتی قطعات مک پرو به آمریکا، این کمپانی قصد دارد به زودی خط تولید ورک استیشن خود را در آستین ایالت تگزاس راه‌اندازی و همانند نسل گذشته مک پرو، آن را در خاک آمریکا تولید کند.

بر اساس گفته اپل، به دلیل معاف شدن از پرداخت تعرفه‌‌های وارداتی قطعات اصلی مک پرو، تولیدات این ورک استیشن قرار است به زودی شروع شود. با این حال این خبر کمی غافلگیر کننده است، زیرا زمانی که اپل مک پرو را رونمایی کرد، همانند نسل قبلی اطلاعاتی در رابطه با محل ساخت این ورک استیشن در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده بود.

به همین دلیل، چندی پس از معرفی مک پرو، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که اپل به منظور کاهش هزینه‌ها و بالا بردن سرعت تولیدات، قصد دارد خط تولید ورک استیشن خود را به چین منتقل کند. با این حال با توجه به تغییر مواضع آمریکا در این رابطه، اپل به ساخت مک پرو در خاک آمریکا ادامه خواهد داد. به گفته این کمپانی:

تغییرات به وجود آمده باعث می‌شود تا ما بتوانیم از پس هزینه‌های ساخت مک پرو در آمریکا بر بیاییم.

ورک استیشن

تا پیش از این تغییر، دولت ترامپ به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تعرفه‌های وارداتی تمامی قطعات چینی به آمریکا را ۵ درصد افزایش داده بود تا تولید کنندگان آمریکایی را مجبور به ترک چین کرده و محصولات خود را در آمریکا تولید کنند. به نظر ترامپ، این کار باعث ایجاد اشتغال‌زایی در آمریکا می‌شود.

با این حال اپل می‌گوید که مک پرو جدید خود را در آمریکا «تولید» خواهد کرد. واژه «تولید» از این جهت حائز اهمیت است که بدانیم مک پرو نسل قبل (همان مک پرو سیلندری شکل معروف) از واژه «سرهم شده در آمریکا» استفاده می‌کرد. بر اساس شنیده‌ها از اپل، به دلیل ۲.۵ برابر شدن استفاده از قطعات آمریکایی در این ورک استیشن، اپل می‌تواند به نوعی ادعا کند که مک پرو در آمریکا «تولید» می‌شود.

البته پیش از این گفته می‌شد که مک پرو تولید شده در آمریکا صرفا جهت عرضه و توزیع در خاک آمریکا خواهد بود و دیگر بازار‌های خارجی، مک پرو «چینی» گیرشان می‌آید. اپل اما در این رابطه هنوز چیزی نگفته است. در هر صورت ورک استیشن چند هزار دلاری اپل قرار است از پاییز امسال به دست مشتریان پروپاقرص و حرفه‌ای این محصول برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی