ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مصرف روزانه سیر و پیاز ریسک ابتلا به سرطان سینه را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد

تحقیقی مشترک که توسط دانشگاه بوفالو و دانشگاه پورتو ریکو انجام شده بیان می‌کند که مصرف روزانه سیر و پیاز ریسک ابتلا به سرطان سینه را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان برای مطالعه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

تحقیقی مشترک که توسط دانشگاه بوفالو و دانشگاه پورتو ریکو انجام شده بیان می‌کند که مصرف روزانه سیر و پیاز ریسک ابتلا به سرطان سینه را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان برای مطالعه در مورد خواص ضد سرطان سیر و پیاز تحقیقات خود را روی زنان پورتوریکویی انجام دادند، چرا که مصرف نوعی چاشنی به نام «سوفریتو» در این کشور رواج دارد که عمدتا از این دو گیاه تشکیل می‌شود.

تحقیقات پیشین بر خواص ضد سرطان سیر و پیاز اشاره داشته‌اند و مطالعه اخیر به بررسی تأثیر مصرف هر دوی این گیاهان پرداخته است. از آن‌جایی که در پورتو ریکو مصرف سس سوفریتو که با سیر و پیاز درست می‌شود رواج بسیاری دارد، بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند مطالعات خود را روی زنان این کشور انجام دهند.

خواص ضد سرطان سیر و پیاز

بر اساس این تحقیق، مصرف مدام سس مذکور به این معنیست که زنان پورتو ریکویی عموما مقادیر بیشتری سیر و پیاز نسبت به زنان آمریکا و اروپا مصرف می‌کنند. پورتو ریکو پایین‌ترین نرخ ابتلا به سرطان سینه را در مقایسه با سایر ایالت‌های آمریکا دارد.

این تحقیق به مطالعه 314 زن مبتلا به سرطان سینه و 346 زن سالم پرداخت و محققان دریافتند زنانی که بیش از یک وعده در روز از سوفریتو استفاده می‌کنند 67 درصد کمتر ریسک ابتلا به سرطان سینه را نشان می‌دهند.

بر اساس یافته‌های محققان مقدار کل سیر و پیازی که روزانه مصرف می‌شود با کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه ارتباط داشته و ترکیباتی مثل فلاونول و ترکیبات آلی گوگرد در سیر و پیاز این مزیت را در آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۳ مهر ۱۳۹۸

    ممنونم از این مقاله. البته باید اشاره بشه که چیزی به نام سرطان سینه نداریم. آنچه منظور نویسنده ی این پست بود "سرطان پستان" است. سینه و پستان دو بخش مختلف از بدن هستند. پستان واضح است و لازم به توضیح نیست. ولی سینه به کل محفظه ی نگهدارنده که شامل ریه ها و استخوان های قفسه ی سینه هم میشود گفته میشود. متاسفانه در رسانه های مختلف کشور، به دلایل ناآگاهی و یا شرم بی دلیل، از اسم اشتباهی برای این سرطان استفاده میشود. نام درست "سرطان پستان" است.

مطالب پیشنهادی