ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دامنه فعالیت ایران رنتر گسترده‌تر شد: امکان خرید تور مسافرتی اقساطی از علی بابا

استارت‌آپ «ایران رنتر» با همکاری علی بابا فروش خدمات تور و مسافرتی را به صورت اقساطی آغاز کرده تا تاثیر مثبتی روی صنعت گردشگری کشور بگذارد. «امیر حق رنجبر» مدیر عامل ایران رنتر در گفتگو ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

استارت‌آپ «ایران رنتر» با همکاری علی بابا فروش خدمات تور و مسافرتی را به صورت اقساطی آغاز کرده تا تاثیر مثبتی روی صنعت گردشگری کشور بگذارد.

«امیر حق رنجبر» مدیر عامل ایران رنتر در گفتگو با دیجیاتو ضمن اعلام این خبر جزییات این اقدام را تشریح می‌کند: «ما برای بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید اینترنتی و اقساطی محصولاتشان را به ساده‌ترین روش فراهم کردیم. در این همکاری نیز با توجه به افزایش هزینه‌های سفر، کاری کردیم که مشتریان بتوانند با خرید کارت اعتباری علی بابا، سفارش‌های خود را از این سایت به وسیله‌ کارت‌های اعتباری انجام دهند.»

حق رنجبر با مقایسه همکاری اکسپدیا (بزرگترین سایت فعال در زمینه گردشگری در دنیا) و سایت Affirm (که فعالیتی مشابه با ایران رنتر دارد) در این زمینه می‌گوید که حالا مثل همین همکاری جهانی در ایران پیاده‌سازی شده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد: «ما آماده همکاری با دیگر سایت‌های سیر و سفر کشور نیز هستیم و به زودی قصد داریم تا با چندین سایت فعال دیگر در این زمینه نیز همکاری کنیم.»

مدیرعامل ایران رنتر سود حاصل از خریدهای کارت اعتباری علی بابا برای اقساطی کردن هزینه‌های سفر را فعلا ۲۶ درصد اعلام می‌کند که باید در دوره زمانی یکساله بازپرداخت شود و ابراز امیدواری می‌کند که مقدار این سود در آینده نه چندان دور کاهش یابد. مدیرعامل ایران رنتر در پاسخ به این سوال که آیا امکان فراهم کردن چنین شرایط توسط خود پلتفرم‌ها به صورت مستقل نیز وجود دارد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید:

«امکان انجام چنین فعالیتی با مطالعه و مشقات زیاد برای مجموعه‌ها میسر است ولی منطقی پشت آن وجود ندارد. در ابعاد بین‌المللی حتی فروشگاه‌های بزرگی چون والمارت با سایت Affirm کار می‌کند و تمرکز خود را روی کسب و کار خودش گذاشته است. فروش قسطی یک کار تخصصی است و کسب‌وکارها عمدتا روی بیزینس خود تمرکز دارند.»

به گفته حق رنجبر در حال حاضر ایران رنتر بدون هیچ ریسکی کاری می‌کند که انگار خود این سایت‌ها فروش قسطی را انجام می‌دهند: «سایت‌ها و پلتفرم‌ها دیگر خودشان درگیر مشکلات و پیگیری‌های این مساله نمی‌شوند. وقتی کسی ده میلیون کارت اعتباری علی بابا می‌خرد، تمامی آن مبلغ را یکجا از ما می‌گیرد و فروش خود را بیشتر می‌کند. برای کسب‌وکارها فروش مهم است و نه سود حاصل از قسط و ما می‌توانیم رقم فروش آنها را چند برابر کنیم و آنها هم خودشان را درگیر کارهای فین‌تکی نکنند.»

مدیرعامل ایران رنتر باور دارد که مدل ضمانتی و اعطای تسهیلات ایران رنتر مدلی است که بعد از مدتها آزمون و خطا به وجود آمده است. او با اشاره به سرعت رشد ماهانه بالای این مجموعه در چند ماهه اخیر به دیجیاتو می‌گوید: «شرایط اقتصادی هم در این رشد بی‌تاثیر نبود. ما در حال حاضر افزایش رشد ۵۰ درصدی در ماه را داریم و روزانه نزدیک به ۴۰۰ خرید اعتباری دریافت می‌کنیم.»

به گفته حق رنجبر تعداد خرده‌وام‌هایی که ایران رنتر به مشتریان خود اعطا می‌کند به شدت افزایش داشته و تا پایان سال جاری می‌توان ایران رنتر را در کنار ۱۰ بانکی که بیشترین تعداد وام را به مشتریان خود داده‌اند قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mani Zand
    Mani Zand | ۳ مهر ۱۳۹۸

    اطلاعت بیشتر در اینجا:
    https://twitter.com/manikzand/status/1176559812206825473?s=20

  • Mani Zand
    Mani Zand | ۲ مهر ۱۳۹۸

    کسی تحقیق کرده که ایران‌رنتر ۲۶ درصد را با کدوم فرمول حساب میکنه ؟
    برای وامی که یک ساله است و هر ماه از اصل پول بدهی کم میشه نمیان اول کار ۲۶ درصد سود رو روی اصل پول محاسبه کنند. اگر با فرمول سود بانکی حساب کنیم، ایران رنتر خیلی بیشتر از ۲۶ درصد سود میگیره و متاسفانه جایی هم پیگیر تخلفی که در اعلام سود به واسطه تغییر فرمول محاسبه انجام میده نیست.
    برای مثال:
    ایران رنتر به شما کارت ۶ میلیون تومانی میفروشه با اقساط ۱۲ ماهه، در ابتدا و موقع تحویل کارت قسط اول رو (۶۳۲.۵ هزار تومان) دریافت میکنه، یعنی در اصل به شما ۵٬۳۶۷٬۵۰۰ تومن وام میده، و در کل از شما ۷٬۹۵۰٬۰۰۰ تومن میگیره. اگر بانک به شما اون رقم وام رو با سود ۲۶ درصد و بازپرداخت ۱۲ ماهه وام بده بازپرداختش میشه، ۶٬۱۵۳٬۰۰۰ تومن، اما ایران‌رنتر با استفاده از فرمول محاسبه غیر منصفانه مبلغ ۶٬۹۵۷٬۵۰۰ از شما دریافت میکنه.
    لطفا یکبار خودتون برسی و حساب کنید، اگر محاسبه ام درست بود اطلاع رسانی کنید.
    ضمنا از تحریریه دیجیاتو خواهش میکنم این مطلب رو جهت آگاهی مردم منتشر کنند

    منبع برای محاسبه اقساط و سود:
    kitset.ir/financial/loan-profits
    و
    bmi.ir/fa/calculators/loan

مطالب پیشنهادی